Dzieci spędzają więcej czasu przed ekranem niż w szkole

Dzieci spędzają więcej czasu przed ekranem niż w szkole22.01.2009 22:03
Źródło zdjęć: © AFP

Dzieci spędzają znacznie więcej czasu przed telewizorem lub monitorem komputera niż na zajęciach w szkole - dowodzi w swojej książce szef brytyjskiej organizacji konsumenckiej Consumer Focus, Ed Mayo.

Ed Mayo na podstawie przeprowadzonych badań, ostrzega rodziców i dzieci przed medialną pułapką. Według niego strony internetowe i nowoczesne media zbyt ingerują w prywatność młodego człowieka i niszczą więzi rodzinne.

"Media uzależniają wszystkich. Ostatnio nową kategorią społeczną stały się właśnie dzieci. Jeszcze kilka lat temu wszystkie reklamy i kampanie marketingowe były skierowane do mężczyzny lub kobiety. Teraz spora część rynku opiera się na nastoletnim konsumencie. Podczas gdy rodzice utożsamiają zagrożenie w sieci z przestępcami seksualnymi, umyka im cała reszta. Dzieci są rekrutowane przez programy promocji produktów opartych o serwisach społecznościowych takich jak grono.net lub epuls. Media powoli zaczynają dominować w życiu dziecka, spychając na drugi plan rodziców i rówieśników" - mówi dla PC World Marcin Kowalczyk z firmy marketingowej HRK.

Ed Mayo pokazuje niepokojące zmiany jakie zachodzą u najmłodszych. Każdego dnia dziecko średnio spędza 2 godziny i 36 minut na oglądaniu telewizji, godzinę i 18 minut na przeglądaniu Internetu i godzinę 24 minuty na graniu w gry komputerowe. Poza tym na taki los skazują je ich rodzice. Pokoje dziecinne przypominają bowiem multimedialne centrum i jest w nich więcej sprzętu niż w całym domu jeszcze kilka lat temu.

"Ekran nie może być klasyfikowany jako opiekunka do dzieci. Czas dzieciństwa powinien być związany z rodziną i szkołą" - mówi Ed Mayo, autor książki "Consumer Kids".

Około 90 procent nastolatków ma telewizor w swoim pokoju, podobnie jak 60 procent dzieci w wieku sześciu lat. Prawie 75% sześciolatków ogląda telewizję codziennie przed szkołą i przed snem. Jedna trzecia ma własnego laptopa lub komputer, a 60% konsolę do gier.

Według szacunków, wydatki w wysokości 12 miliardów funtów w ostatnich pięciu latach pochodziły wyłącznie z kieszonkowego.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.