Dziadkowie w internecie

Dziadkowie w internecie20.01.2012 14:15
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

W pierwszych dniach 2012 r. w sieci ukazało się ponad 1600 informacji o święcie babci i dziadka.

W pierwszych dniach 2012 r. w sieci ukazało się ponad 1600 informacji o święcie babci i dziadka. Deklarację "Jak babcię kocham!" - internauci od początku roku złożyli w sieci ponad sto razy - poinformował Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

Instytut sprawdził treści internetu (np. propozycje prezentów czy form przesyłania życzeń) w bliskiej perspektywie Dnia Babci i Dnia Dziadka. Badanie wykonano na podstawie 1. 054 materiałów internetowych dostarczonych przez IMM, w których pojawiły się frazy "dzień babci", "dzień dziadka" oraz "babcia" i "dziadek" w odmianie. W badaniu uwzględniono portale internetowe i media społecznościowe, w tym - ogólnodostępne wpisy na forach, blogach, mikroblogach i serwisach społecznościowych. Raport obejmuje okres od 1 do 19 stycznia 2012 r.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Z badania wynika, że w pierwszych dniach 201. r. w związku ze świętem seniorów w sieci ukazało się ponad 1600 informacji. Większość dotyczyła Dnia Babci. Dzień Dziadka pojawił się w sumie 463 razy, ale wyłącznie jemu poświęcono niespełna sto wpisów.

Z podobną częstotliwością mówi się o laurkach dla dziadków i babć. Jednocześnie w kategorii "laurka dla…" babcie miały 3. publikacji przewagi. "Jak babcię kocham!" - tę deklarację internauci od początku roku złożyli w sieci ponad sto razy.

O upominku można przeczytać prawie w połowie internetowych informacji dotyczących święta babci i dziadka. W tym roku wśród popularnych propozycji podarków dla seniorów często wymieniano laurki (na ich temat pojawiło się 35. wzmianek), tuż potem życzenia (338 razy). Popularne są też kwiaty (114 wzmianek) i wierszyki (101) oraz własnoręcznie wykonane prezenty (76) – od figurek solnych, przez zakładki do książek i ramki na zdjęcia po słodkie ptysie. Na liście proponowanych prezentów znalazł się też specjalny telefon komórkowy dla seniora (36).

Autorzy badania analizowali także zawartość Facebooka. Ustalili, że w analizowanym okresie pojawiło się tam ponad sto wpisów na temat Dnia Babci i Dnia Dziadka - głównie oferty i inspiracje prezentowe, np. weekend w SPA, bukiet kwiatów albo zabiegi rehabilitacyjne. Ogłaszano też konkursy związane z tymi świętami.

Wśród internetowych porad, jak zrobić tradycyjną laurkę i gdzie znaleźć oryginalny wierszyk, można też znaleźć oferty życzeń, składanych w imieniu wnuków. Pojawiła się np. możliwość przesłania dziadkom samodzielnie wymyślonych, ciepłych słów - mailem, do publikacji na internetowych łamach gazet. Mniej kreatywni mogli skorzystać z oferty płatnych smsów, dzięki którym po przesłaniu wiadomości z odpowiednim kodem dziadek z babcią otrzymają spersonalizowane życzenia od kochających wnucząt.

W ramach badania policzono również, że w roku minionym, 2011. w internecie opublikowano prawie 12 tys. materiałów na temat babci i niecałe 10 tys. - na temat dziadka. Treści związanych bezpośrednio z Dniem Babci lub Dniem Dziadka było ponad 7 tys.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.