Dodatkowe funkcje, jakie oferuje ci twój operator, o jakich nie słyszałeś

Dodatkowe funkcje, jakie oferuje ci twój operator, o jakich nie słyszałeś18.09.2017 14:12
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Telefon od lat nie służy już tylko do dzwonienia i SMSowania. Może więcej. Czasem tak dużo, że nawet nie wiemy co. Sprawdźmy ciekawe funkcje jakie oferuje twój operator.

Pakiety multimedialne

Niby rzecz oczywista, ale jakże rewelacyjna! W czasach gdy Netflix, HBO i reszta ferajny VOD mają swoje aplikacje lub chociaż mobilne wersje stron, dostęp do ulubionych seriali i filmów nie musi kończyć się na czterech ścianach domu. Na przykład w pakietach Orange Love z telewizją można przetestować HBO przez miesiąc, bez żadnych dodatkowych opłat, a w ofercie komórkowej posłuchać muzyki na Spotify przez 6 miesięcy za 0 zł.

W T-Mobile do abonamentu można dostać muzycznego Tidala i filmowego Netflixa nie wykorzystującego pakietu danych. Plus daje na spróbowanie HBO GO i trzy pakiety serwisu IPLA, a w Play’u możemy przez rok korzystać z Showmaxa - bez opłat. To tylko dodatki, ale ciekawe.

Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Dodatkowe bezpieczeństwo

W ostatnich latach zaczęły się równie pojawiać usługi mające zapewnić nam nie tyle rozrywkę, co bezpieczeństwo. I to w bardzo dosłownym rozumieniu tego słowa. Blokada usług Premium i automatyczne wyłączeniu dostępu do sieci po przekroczeniu określonego zużycia pakietu danych za granicą, to coś, co nie powinno nas już dziwić. Operatorzy idą jednak dalej. Na przykład Orange chwali się pierwszą usługą fizycznej ochrony telefonów na polskim rynku. W kosztującej 8,99 zł miesięcznie usłudze Smart Care dostajemy serwis gwarancyjny, który zajmie się ewentualnymi uszkodzeniami telefonu.

Źródło zdjęć: © Orange
Źródło zdjęć: © Orange

U tego samego operatora możemy włączyć też usługę Gdzie jest dziecko, pozwalającą na zlokalizowanie telefonu swojej pociechy. Podobne usługi lokalizacji znajdziemy też u innych operatorów - np. Bezpieczna Rodzina w Play.

T-Mobile dba z kolei o nasze dane w sieci. Cloud Security ostrzega przez wejściem na niebezpieczne strony, a Norton Mobile Security skanuje telefon w poszukiwaniu wirusów. Plus oferuje usługę wymiany zbitego wyświetlacza za jedyne 4,99 zł miesięcznie, a Virgin zabezpiecza nas przed wykorzystaniem pakietów sieciowych w najpopularniejszych serwisach społecznościowych (Facebook i Twitter) dając do nich dostęp z darmowym transferem.

Źródło zdjęć: © Play
Źródło zdjęć: © Play

Teoretycznie możemy się obejść bez tych usług, ale z drugiej strony jeśli kosztują niewiele, a działają, to po co rezygnować z dodatkowego bezpieczeństwa?

Jeden klik od statystyk

Operatorzy od dawna oferują dostęp do danych naszego konta za pośrednictwem serwisów internetowych. To nic nadzwyczajnego. W ostatnich latach doszły jednak do tego rozbudowane aplikacje mobilne. Szczególnie posiadacze telefonów z systemami iOS lub Android będą zadowoleni. Na ich komórki aplikacje pojawiają się jako pierwsze i są najszybciej rozwijane.

Za pomocą aplikacji możemy sprawdzić aktualny stan zużycia pakietów internetowych, naliczonych płatności czy wykonanych połączeń. Często możemy jednak iść dalej i np. dwoma kliknięciami włączyć nowy pakiet internetowy, dezaktywować usługę, zastrzec numer czy sprawdzić i opłacić faktury.
Czemu możliwości naszych smartfonów miałyby się marnować?

Dodatkowe usługi

Z innych, ciekawych funkcji dodatkowych jakie możemy znaleźć w ofertach operatorów, warto wspomnieć o:

- nawigacji GPS niewykorzystującej pakiety danych i zapewniającej ciągłą aktualizację map Polski
- zamianę sygnału oczekiwania na połączenie na muzykę - nawet w zależności od pory dnia i dni tygodnia, tak by na przykład inny kawałek grał gdy jesteśmy w pracy, a inny gdy już z niej wyszliśmy (np. w Plusie to Czasoumilacz, a w Orange Halo Granie)
- usługa Wi-Fi Calling w Play pozwalająca na rozmawianie i wysyłanie wiadomości bez dostępu do sieci komórkowej, mająca obniżyć koszty komunikacji będąc za granicą
- blokada połączeń z numerów zastrzeżonych, czyli idealne rozwiązanie na szybkie zwalczenie niechcianych połączeń reklamowych
- zachowanie kopii wiadomości SMS i MMS w postaci e-maila

Za pomocą telefonu możemy już robić znacznie więcej. Warto z tego korzystać.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.