Dobry rok dla polskiego YouTube'a. Największa sieć w Europie świętuje

Dobry rok dla polskiego YouTube'a. Największa sieć w Europie świętuje19.12.2017 17:38
Źródło zdjęć: © Mat. prasowe

15 mln złotych wypłaconych twórcom. 41 proc. wzrostu przychodów firmy. Średnio 4 kampanie dziennie - to tylko część wyników z 2017 roku, którymi podzielił się LifeTube, agencja influencer marketingu i największa jednonarodowa sieć YouTube w Europie.

Grzało

LifeTube zrealizował w tym roku 939 kampanii dla 321 klientów, a więc o ponad 21 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Łączny przychód firmy wzrósł o 41 proc. względem roku 2016. Analogicznie wzrosła kwota wypłacona twórcom za zrealizowane kampanie. Do youtuberów zrzeszonych w sieci LifeTube trafiło w mijającym roku ponad 15 mln złotych.

- Bardzo cieszy nas fakt, że liczba klientów LifeTube stale rośnie i co ważne, współpracujące z nami marki do nas wracają. Oznacza to, że nie tylko są zadowolone ze wspólnych działań, ale dostrzegają również, że warto korzystać z siły influencer marketingu, aby osiągać konkretne i mierzalne rezultaty. Jesteśmy również dumni z tego, że zaufała nam tak duża grupa twórców internetowych, którzy pod naszymi skrzydłami mają szansę na efektywną monetyzację tworzonych treści - mówi Paweł Stano, prezes LifeTube.

W 2017 roku LifeTube pozyskał 140 nowych twórców, co daje łącznie 427 kanałów w całej sieci. Łącznie wygenerowała ona rekordową liczbę ponad 510 milionów wyświetleń i obecnie pod względem subskrypcji (ponad 54 miliony) jest największą jednonarodową siecią w Europie.

Sukcesywnie rośnie liczba wyświetleń - w tym roku na jeden film opublikowany w sieci Lifetube przypadło ich średnio 56 tys. Wzrasta także czas spędzony na oglądaniu wideo. Średni czas oglądania wynosi obecnie blisko 5 min.. To o 1 minutę i 20 sekund więcej niż jeszcze 3 lata temu i o 23 sekundy dłużej niż rok temu.

- Co ważne, youtuberzy angażują prawie 2,5 razy bardziej niż w 2016 roku, o czym świadczy znaczący wzrost interakcji (komentarzy, łapek, udostępnień itp.). Wbrew powszechnym przekonaniom o królującym w sieci hejcie, liczby pokazują wzrost pozytywnych reakcji na filmy twórców zrzeszonych w LifeTube o ponad 135% względem poprzedniego roku - komentuje Łukasz Głombicki, head of communication w LifeTube.

Źródło zdjęć: © lifetube
Źródło zdjęć: © lifetube

Będzie grzać
Zapytałem Kamila Bolka o trendy, jakie LifeTube uważa za najbardziej interesujące w przyszłości.

- Każda kategoria będzie rozwijać się w swoją stronę. Warto jednak zwrócić uwagę na gaming. YouTube ma się bardzo dobrze w tym zakresie i pokazanie tego reklamodawcom może odczarować dla szerszej publiki tę konkretną kategorię. Ostatnio wzięliśmy udział w bardzo ciekawej inicjatywie i na jednym kanale gamingowy współrealizowaliśmy kampanię „Puszcza Białowieska” w grze Minecraft. Gaming to potężną siła, na którą trzeba zwrócić uwagę. Podobnie jak kanały popularnonaukowe. Udowadniają, że można tworzyć treści interesujące i wartościowe – podkreśla.

Bolek dodał również, że LifeTube zamierzać stawiać na wszystkie kategorii.

- YouTube jest szeroki jak Internet, trzeba o tym pamiętać. To nie jest tak, że jeden YouTuber jest lepszy, a drugi gorszy. Oni są różni i realizują różne cele. Można mieć znaną twarz lub 10 mniejszych, którzy mają bardziej zaangażowaną widownię lub specjalizują się w danym temacie. Chcemy edukować w tym zakresie i angażować twórców. Postawić na ich rozwój i zaprezentować reklamodawcom – podkreśla.

Na konferencji obecny był również Adam Drzewicki z popularnego kanału “MaturaToBzduraTV”. Opowiedział o początkach I motywacjach, które stały za stworzeniem tego formatu.

- Od początku czuliśmy misję Matura To Bzdura jako kanału, który obnaża pewne braki w wiedzy uczniów. Wiadomo, że części nie chce się uczyć, ale są też uczeni w sposób przedawniony i trochę zbyt nudny. Taka nauka na ostatnią chwilę powoduje, że w efekcie zaliczamy przedmiot na trzy z plusem, a po tygodniu nic z tego nie pamiętamy. Te dziury w wiedzy to właśnie kwiatki na naszym kanale – tłumaczy.

Zapytany, czy kanał nie propaguje wyśmiewania innych osób z powodu braku wiedzy, Drzewicki odpowiedział, że hejt w internecie wynika po części z pozycji osób, które szydzą z pytanych.

- Każdy jest mocny przed ekranem gdy trzeba napisać komentarz. Ale na każdego też czekają pewne wyzwania – na sprawdzianie, egzaminie czy maturze. Wtedy wychodzi, co umiemy. Niestety, około 20 proc. uczniów nie zdaje matury, głównie przez matematykę. A w naszych sondach pada około 20-30 proc. poprawnych odpowiedzi – zdradza.

Zapytany o plany na 2018 rok, Drzewicki podkreśla, że istotne będzie rozwijanie autorskiej aplikacji I wideo wokół niej.

- Będziemy rozwijać Quiz Hot Challenge, gdzie Youtuberzy pojedynkują się przez naszą aplikację QuizHouse. Odnośnie nowych treści, to głównie nowe quizy z zakresu literatury i języka angielskiego w naszej aplikacji – mówi.

Dalsza ekspansja
W 2018 roku LifeTube zapowiada wiele nowych działań: m.in. wystartuje z cyklem otwartych szkoleń dla influencerów i twórców wideo - LifeTube Boosters. Spotkania poprowadzą specjaliści z sieci partnerskiej oraz zewnętrzni eksperci.

Niebawem premiery doczeka się także pierwsza ogólnodostępna baza twórców zrzeszonych w sieci wraz ze szczegółowymi informacjami i statystykami dotyczącymi poszczególnych kanałów - znajdą się tam szczegółowe opisy, statystyki dot. zasięgu, demografii widzów czy działalności influencerów poza kanałem YouTube. Baza będzie częścią nowej strony internetowej LifeTube.

W ramach edukacji rynku i ewangelizacji o wideo i influencer marketingu LifeTube zapowiada również uruchomienie swojego eksperckiego kanału na YouTube - gdzie w przystępnej formie wideo specjaliści podzielą się swoją wiedzą, studiami przypadków i analizami bieżących trendów.

Od początku działalności LifeTube, naszym celem jest stały rozwój. Rok do roku obserwujemy sukcesywne wzrosty kluczowych dla nas wskaźników i planujemy jeszcze silniej zwiększyć tempo - dodaje Paweł Stano.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.