Dobry I kwartał Gadu-Gadu

Dobry I kwartał Gadu-Gadu26.04.2007 14:30

Spółka Gadu-Gadu miała w I kwartale 2007 4,14 mln zł przychodów, oznacza to 77% kwoty z I półrocza* 2006, kiedy było to 5,37 mln zł. Zysk netto spółki wyniósł w I kwartale 1,87 mln zł, w porównaniu do 2 mln zł w całym I półroczu 2006. W trwającym II kwartale mają nastąpić pierwsze akwizycje dokonane przez spółkę.

_ -Pierwsze przejęcia jakie planujemy dotyczącą biznesu reklamowego- _ mówi Krzysztof Szalwa, członek zarządu Gadu-Gadu S.A. _ -Są już podpisane listy intencyjne _ - dodał Szalwa. _ -W strategii przejęć chcemy rozmawiać z liderami- _ wyjaśnia Piotr Pokrzywa, również członek zarządu spółki.

Na ten kwartał spółka chce także rozwijać platformę Gadu Radio. Obecnie słucha jej ok 500 tys. osób tygodniowo, co pozwoliło firmie na przedstawienie oferty Gadu Radio domom mediowym i rozpoczęcie sprzedaży reklam Radio jest słuchane średnio godzinę dziennie. Obecnie w rozgłośni jest dostępne 16 kanałów muzycznych.

Trwają również prace nad komunikatorem biznesowym. Ma się ukazać w II półroczu br. _ -To zupełnie inny model dystrybucji, oparty na sieci partnerów- _ mówi Piotr Pokrzywa. Komunikator biznesowy ma być sprzedawany firmom na zasadzie licencyjnej, będzie instalowany na serwerach intranetowych. To administrator będzie nadawał prawa użytkownikom, czy decydował o komunikacji z zewnętrznym klientem Gadu-Gadu.

Na pewno w tym kwartale zostanie także uruchomiona ukraińska wersja komunikatora. W kijowskim biurze firmy pracuje obecnie kilka osób. Produkt ma być bardzo lokalny, będzie miał niższe wymagania sprzętowo, mniej usług dodanych typu VoIP ze względu na małą penetrację rynku internetu szerokopasmowego na Ukrainie. _ -To projekt bardzo obiecujący, ale długoterminowy- _ wyjaśnia Piotr Pokrzywa. Obecnie na Ukrainie najpopularniejszym komunikatorem jest ICQ.

Firma ma zostać kolejnym wirtualnym operatorem komórkowym. Jak podkreślał Krzysztof Szalwa, jego wyróżnikiem nie będzie potencjał marketingowy, ale jak największa integracja z obecnymi usługami komunikacyjnymi firmy. W tej sprawie również podpisano list intencyjny z jednym z operatorów.

MojaGeneracja Gadu-Gadu według wewnętrznych statystyk GemiusTraffic ma obecnie 1,56 mln użytkowników ( cookies ), co zdaniem przedstawicieli firmy stanowi 100% wzrost w stosunku do poprzedniej wersji serwisu. Trzeba jednak poczekać na oficjalne wyniki Megapanelu. W tym kwartale spółka zamierza wprowadzić w Generacji nowe funkcje, m.in. galerie zdjęć oraz kalendarz.

Usługi reklamowe stanowią 89% przychodów netto ze sprzedaży, usługi telekomunikacyjne 11%, w I półroczu 2006 było to odpowiednio 90% i 9% ( 1% stanowiły inne usługi ). Z usług połączeń głosowych korzysta obecnie ok. 5% użytkowników komunikatora, których według ostatniego badania Megapanel za luty 2007 było 5,72 mln.

Spółka chce utrzymać poziom rentowności na podobnym poziomie co obecne, czyli 45% według wskaźnika ROS.

Jak informowaliśmy wcześniej, spółka Gadu-Gadu miała w 2006 r. 3,8 mln zł zysku netto, o 19% więcej niż w roku 2005. Przychody spółki wyniosły 11,12 mln zł wobec 8,27 mln zł rok wcześniej.

*Kwoty za 2006 rok podawane są za I półrocze, a nie kwartał, gdyż bazują na audycie przeprowadzonym przez zewnętrzną firmę.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.