Disney zmienia strategię. Firma stawia na streaming

Disney zmienia strategię. Firma stawia na streaming21.10.2020 09:13

Nic dziwnego, że w dobie pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 coraz więcej firm idzie w strumieniowanie treści i serwisy VOD. Tym bardziej w przypadku Disneya. Ludzie, którzy siedzą zamknięci w domach przecież nie pójdą na karuzelę w wesołym miasteczku, tylko chętnie rozsiądą się z rodziną na kanapie i obejrzą jakiś film. Kto ma dzieci, ten zrozumie, że Disney+ może być zbawieniem.

Disney w końcu się obudził i postanowił zainwestować w rozwój swojego serwisu streamingowego – Disney+. Dyrektor generalny Disneya, Bob Chapek, który sprawuje władze od lutego 2020 roku uważa, że dzięki zmianie strategii firmy i przeniesieniu priorytetu z usług rozrywkowych na filmy VOD, ta będzie bardziej efektywna.

Brzmi to trochę jak odkrycie koła na nowo, patrząc na to, że pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 zaczęła się pod koniec 2019 roku, a wraz z jej rozwojem i rosnącą ilością osób na kwarantannie, takie serwisy jak Netflix (obecnie ok. 193 milionów użytkowników) czy HBO GO zaczęły notować większe zyski. Bo przecież kto gdzieś wyjdzie, jeśli będzie miał za to zapłacić sporą karę?

Film "Mulan" był dostępny do wypożyczenia na platformie streamingowej Disney+ za niecałe 30 dolarów.
Film "Mulan" był dostępny do wypożyczenia na platformie streamingowej Disney+ za niecałe 30 dolarów.

W nowej strategii Disneya jest również rozwój ekskluzywnych treści, które nie znajdą się na żadnej innej platformie streamingowej. Jest to sposób, w który Disney+ będzie mógł przyciągnąć całą rzeszę miłośników konkretnej tematyki, jak było w przypadku serialu "The Mandalorian". Idąc dalej tym tropem – świetnym sposobem na zarobienie dodatkowych pieniędzy będzie inwestycja w treści premium, jak rozszerzone wersje filmów kinowych czy dodatkowe materiały na temat powstawania. Ludzie to po prostu lubią!

Obecnie Disney+ ma na swoim koncie ponad 100 milionów aktywnych abonentów. Czy dzięki nowemu pomysłowi na rozwój przebije Netflixa? Czas pokaże. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że Disney kieruje swoją ofertę do rodziców, którzy chcą zająć czas swoim pociechom w trudnym czasie, z jakim wszyscy się teraz zmagamy.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.