Czy twoje hasło też brzmi: "hasło"?

Czy twoje hasło też brzmi: "hasło"?12.02.2009 20:30

Zasada, że najprostsze rozwiązania są najlepsze, nie sprawdza się w wypadku haseł, stosowanych do zabezpieczenia komputera, konta pocztowego czy konta bankowości online. Tymczasem z analizy 28 tys. skradzionych w ostatnim czasie Amerykanom haseł wynika, że najpopularniejsze stosowane przez nich hasła to np. ciąg cyfr "1234..." czy też słowo "password" (po angielsku - hasło...).

Zasada, że najprostsze rozwiązania są najlepsze, nie sprawdza się w wypadku haseł, stosowanych do zabezpieczenia komputera, konta pocztowego czy konta bankowości online. Tymczasem z analizy 28 tys. skradzionych w ostatnim czasie Amerykanom haseł wynika, że najpopularniejsze stosowane przez nich hasła to np. ciąg cyfr "1234..." czy też słowo "password" (po angielsku - hasło...).
Spośród wspomnianych 2. tys. skradzionych haseł 16 procent stanowiły imiona posiadaczy danego konta lub ich dzieci. 14 procent przypadków to ciąg cyfr "1234" lub "123456". Kolejny powielany schemat to ustanowienie hasłem imienia gwiazd showbusinessu bądź tytułu filmu (5 %). Wyjątkowy brak inwencji należy zarzucić tym, którzy korzystają z hasła brzmiącego... "hasło" (password), a takich wypadków w badanej grupie było 4 procent. Popularnością cieszyły się też hasła takie jak QWERTY (lub AZERTY), "I love you","I hate you", "Whatever", a nawet "Yes" i "No".

Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)
Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)

Analizy haseł dokonała spółka Errata Security. Jeśli wierzyć wynikom badania, przytaczanym przez serwis TVN24.pl, to Amerykanom zdecydowanie wypadałoby przypomnieć maksymę, przypisywaną ich rodakowi, Cliffordowi Stollowi - ów astrofizyk i pisarz miał powiedzieć: _ "Traktuj swoje hasło jak szczoteczkę do zębów: nie pozwól nikomu go używać i wymieniaj na nowe co sześć miesięcy." _ Jaki jest bowiem sens używania haseł, które jako pierwsze przyszłyby na myśl włamywaczowi?

Przypomnijmy jednak, że i polscy użytkownicy nie są pod względem bezpieczeństwa haseł kryształowi: z ankiety przeprowadzonej w naszym serwisie, a dotyczącej *częstotliwości zmiany haseł *, aż 3. procent ankietowanych (2124 osób spośród 5427 głosujących) przyznało się, że nie czyni tego nigdy, a niecałe 34 % - że robi to rzadko.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.