Czy reklama mobilna jest skuteczna?

Czy reklama mobilna jest skuteczna?08.10.2010 11:39

Według badań Stowarzyszenia Marketingu Mobilnego (MMA), prawie połowa europejskich użytkowników telefonów zauważa reklamę mobilną. Spośród nich prawie co trzeci reaguje na jej treść.

Według MMA, 45% europejskich użytkowników telefonów komórkowych zauważa reklamę mobilną, z czego 29% reaguje na nią. Z kolei spośród osób reagujących na taką reklamę, 39% decyduje się na zakup proponowanych przez nią produktów czy usług.

Najchętniej na reklamę mobilną reagują Niemcy oraz Anglicy (odpowiednio 49 oraz 47% spośród nich), najmniej chętnie - Francuzi (22%). Również Niemcy najchętniej (49%) dokonują zakupu dzięki sugestiom reklamy mobilnej, na którą zwrócili uwagę. Za nimi znaleźli się ponownie Brytyjczycy (47%) oraz Francuzi (30%).

Najbardziej zachęcającymi do zakupu czynnikami są oferty czasowe. Na skorzystanie z nich przed upływem określonego czasu najczęściej decydują się Anglicy (35%), Niemcy (31%) oraz Francuzi (27%). Drugim najpopularniejszym "wabikiem" na klientów są kupony rabatowe przesyłane bezpośrednio na telefon. Działają one na 34% Brytyjczyków, 29% Niemców oraz 24% Francuzów, którzy zwracają uwagę na tego typu przekaz marketingowy.

Najbardziej popularnymi produktami i usługami zamawianymi w ten sposób są treści przeznaczone na telefon, czyli aplikacje, muzyka oraz gry. Najczęściej z takiej możliwości korzystają osoby młode, a na ich zakup z reguły przeznaczają kwotę z przedziału od 5 do 20 euro lub funtów brytyjskich.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.