Czujesz Święta? Sprzedawcy też. Zobacz świąteczne reklamy 2019

Czujesz Święta? Sprzedawcy też. Zobacz świąteczne reklamy 201906.12.2019 16:47
Źródło zdjęć: © Youtube.com

Jak co roku, sprzedawcy chcą nas wprawić w świąteczny nastrój jak najszybciej. Wielu z nich emituje dedykowane świąteczne reklamy. I choć mają one przede wszystkim zwiększyć nasze potrzeby konsumpcyjne i ocieplić wizerunek marki, to trzeba przyznać, że potrafią wzruszyć lub rozbawić.

Rodzinne spotkania, śnieg, choinka i kolorowe światełka - to wokół tych motywów kręci się bożonarodzeniowe spoty. Niemałą rolę odgrywają w nich także prezenty. Jest jednak coś sympatycznego w sposobie, w jaki sprzedawcy komunikują do nas w tym czasie. Najlepsze świąteczne reklamy to te, w których produkt nie wysuwa się na pierwsze miejsce. Liczy się ciekawa fabuła (przeważnie z morałem) i wywołanie u odbiorcy pozytywnych skojarzeń. Już od kilku lat na prowadzenie w tych kategoriach wysuwa się Allegro.

Hasło przewodnie świątecznej reklamy Coca-Cola brzmi “Czasem to drobne gesty mają największe znaczenie”. Aspekt społeczny dotyczy tutaj bezdomności i pomaganiu potrzebującym. Pojawia się też postać Świętego Mikołaja, którego najbardziej spopularyzowany strój jest produktem Coca-Coli.

Reklama Samsunga to moja ulubiona z tego zestawienia. Produkty producenta są tutaj tylko tłem do zabawnej fabuły, a dodatkowo wykorzystano motywy z Gwiezdnych Wojen. Wszystko w zgrabny sposób łączy się z oryginalną fabułą. Nie zobaczymy tutaj trzypokoleniowej rodziny przy stole i wzruszających staruszków. Mimo to morał jest łatwy do wychwycenia. Choć, może należałoby dodać, że zwierzęta, które przygarniemy w grudniu, powinny zostać z nami na zawsze.

Jeśli drugi dzień świąt, to nie może się obejść bez seansu “Kevin sam w domu”. Pepsi w nawiązaniu do tego fenomenu popkulturowego stworzyło spot “Elfy same w domu”, z którego premierą wstrzymywało się aż do 6 grudnia. Podobieństwo znajdziemy nie tylko w nazwie, ale również w fabule. Tyle że zamiast młodego Macaulay’a Culkina mamy gromadę młodych znajomych, którzy sami w domu zostali raczej z wyboru.

Dość proste przesłanie, ale zrealizowane ze smakiem możemy odnaleźć w reklamie Smyka. Reklama pokazuje, że w czasie świąt każdy z nas zmienia się z powrotem w dziecko. Najważniejsze to spędzić czas razem z bliskimi, ale wiecie, jakby co to nie zapomnijcie wcześniej zrobić zakupów - tak odczytuję przekaz tego filmu. Mimo to podoba mi się ogólny klimat beztroskiego dzieciństwa i ścieżka muzyczna.

Na koniec jeszcze smaczek od Amazona. Jedną z branży, dla której okres przedświąteczny jest wyjątkowo ciężki, są kurierzy. Amazon próbuje odczarować to wesołą piosenką i pozytywnym przekazem. Paczki w tej reklamie szczęśliwie na czas trafiają do adresatów, a kurierka dociera do swojej rodziny, żeby spędzić z nimi Święta. Spot ma swoje zabawne momenty.

Jeśli seans świątecznych reklam wprawił was w świąteczny nastrój, nie pozostaje nic innego jak rozpocząć produkcję pierniczków lub udać się w poszukiwaniu najlepszych prezentów dla bliskich.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.