Coraz więcej usług w Naszej-Klasie; Tylko po co?

Coraz więcej usług w Naszej-Klasie; Tylko po co?17.04.2009 14:30
Źródło zdjęć: © nasza-klasa

Dynamicznie zwiększająca się liczba użytkowników Naszej-Klasy to dla przedstawicieli tego serwisu z pewnością powód do zadowolenia. Niemniej co raz większym wyzwaniem będzie utrzymanie tych osób u na serwisie. Wczoraj NK poinformowała o nowej funkcjonalności, która powinna urozmaicić czas spędzony na przeglądaniu profili, a mianowicie "ocenianie zdjęć" i "albumy".

_ "Zdjęcia z ostatniej imprezy, świąt czy niedawnego urlopu nie muszą być przemieszane, stwórz dla nich odrębne albumy!" _ - ogłasza Nasza-Klasa, jednocześnie zapraszając do skorzystania z nowej usługi. Oprócz albumu na serwisie pojawiła się także możliwość oceny zamieszczanych fotografii. Każdy użytkownik ma możliwość wyrażenia swojej opinii o zdjęciu za pomocą pięciogwiazdkowej skali.

System szybkiego wyrażania opinii na temat zdjęć z powodzeniem stosują też inne serwisy. W Polsce jednymi z największych są np. Fotosik.pl - http://fotosik.pl (2,7 mln real users), czy Fotka.pl - http://fotka.pl (2,3 mln real users). Swoich sił na tym gruncie próbuje także Wirtualna Polska, która od września zeszłego roku promuje pod swoimi skrzydłami produkt Amisexy.wp.pl - http://amisexy.wp.pl, stworzony przez Mobiteam.

Źródło zdjęć: © (fot. IDG)
Źródło zdjęć: © (fot. IDG)

Jak widać ocena zdjęć nie jest niczym nowym w sieci ( prawdopodobnie prekursorem był serwis Hotornot.com - http://hotornot.com, który powstał jeszcze w 2000 r. ). NK nie odkryła też prochu, decydując się na wprowadzenie takich usługi, jak np. powiadomienia o aktywnych znajomych, "pinezki" ( znane choćby z Flickr.com - http://flickr.com ), widget "wizytówka - http:///www.internetstandard.pl/news/170106/pokaz.swoj.profil.z.naszej.klasy.na.innych.serwisach.html" czy choćby "wirtualne prezenty" ( obecne już chyba na większości serwisów społecznościowych ).

Po co więc NK wprowadza rozwiązania, z których internauci korzystają już na innych serwisach? Jedną z przyczyn jest to, że o wprowadzanie np. oceny zdjęć zabiegają sami użytkownicy. Nasza-Klasa odwiedzana jest przez 9 mln użytkowników miesięcznie (real users) i nie sposób wprowadzić usługi, która jednocześnie zainteresowałaby ich wszystkich (oprócz oczywiście tych podstawowych, jak odnajdywanie dawnych znajomych). Z tego też powodu serwis kieruje wprowadzane funkcjonalności do konkretnych grup celowych. - "_ Staramy się też wprowadzać takie urozmaicenia, które pozwolą na tworzenie i/bądź umacnianie relacji" _ - mówi dla InternetStandard.pl Joanna Gajewska, rzecznik prasowy Naszej-Klasy. Opcja komentowania kierowana jest szczególnie do grupy 2. + ( która podobno szczególnie o nią zabiegała ).
Dlatego też, NK daje użytkownikom możliwość zadecydowania, czy chcą oni korzystać z wprowadzanych zmian czy nie. Osoby nie zainteresowane nowymi opcjami mogą je dezaktywować w edycji profilu. _ - "Zawsze przy w prowadzaniu nowych funkcji dajemy Użytkownikom możliwość zadecydowania, czy chcą z tych zmian skorzystać czy nie" _ - mówi J. Gajewska - _ "Oczywiście jest to też sposób uatrakcyjniania i poszerzania oferty portalu. Staramy się zaprezentować użytkownikom jak najszerszy wychlać różnorodnych narzędzi, by mogli z nich komponować pakiety najbardziej odpowiadające ich upodobaniom". _

Nasza-Klasa nieprzerwanie przyciąga nowych użytkowników. Według ostatnich wyników badania Megapanel PBI/Gemius w styczniu do społeczności przystąpiło kolejne 770 tys. osób, co pozwoliło serwisowi wyprzedzić drugi największy portal w Polsce - Wirtualną Polskę. Wygląda na to, że często stawiany zarzut, iż Nasza-Klasa w końcu się użytkownikom znudzi (bo w końcu znajdą oni już wszystkich swoich znajomych) póki co nie sprawdził się.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.