Co zrobić, gdy twój Samsung Galaxy S nie łączy się z internetem?

Co zrobić, gdy twój Samsung Galaxy S nie łączy się z internetem?11.10.2011 13:29
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Jeśli po aktualizacji swojego Samsunga Galaxy S (I9000) do Androida 2.3.3 twój telefon zaczął mieć problemy z utrzymywaniem transmisji danych, to znamy ten problem.

Długo oczekiwana aktualizacja Samsunga Galaxy S do Androida 2.3.3 Gingerbread oprócz wielu usprawnień przyniosła także dwa znaczące problemy. Najważniejszy z nich, to problem z utrzymywaniem połączenia internetowego. Kiedy telefon korzysta z zasięgu sieci 3. transmisja danych przebiega bezproblemowo. Kiedy znajdziemy się w zasięgu wolniejszej sieci np. EDGE transmisja utrzymywana jest nadal. Problem pojawia się wtedy, kiedy ponownie znajdziemy się w zasięgu sieci 3G – telefon odmawia przetransferowania choćby najmniejszej porcji danych.

Co wtedy zrobić? Niestety, proste wyłączenie i ponowne włączenie usługi transmisji danych z menu telefonu nie pomoże. Na tę chwilę dostępne są trzy sposoby. Po pierwsze, możemy wyłączyć i włączyć telefon. Drugim rozwiązaniem jest włączenie „trybu samolotowego”. i szybkie jego wyłączenie. Po kilkunastu – kilkudziesięciu sekundach Galaxy S nawiąże ponownie połączenie z internetem. Najszybszym sposobem jest podłączenie - choćby na kilka sekund – telefonu do komputera. Wtedy transmisja danych wraca natychmiast.

Drugim problemem, który pojawił się po aktualizacji systemu, to trudności w pisaniu maili przy użyciu słownika XT9. System „zjada” pierwszą literę każdego z pisanych słów. Np. chcąc napisać słowo „praca” należy wcisnąć klawisze 7,7,2,2,2. Efekt, który uzyskamy to jednak słowo „raba”. Aby móc pisać ze słownikiem, należy pierwszą literę wpisać podwójnie, czyli dla słowa „praca” użyć kombinacji 7,7,7,2,2,2 lub skasować słowo i napisać je ponownie.

Rozwiązanie problemów
Niestety, żaden domowy sposób nie naprawi tych dwóch błędów. Konsultowaliśmy się z Samsungiem i otrzymaliśmy informację, że w przeciągu miesiąca firma wypuści stosowną poprawkę i aktualizację. Będzie ona dostępne za pośrednictwem oprogramowania Samsung Kies. Inną opcją jest wgranie oprogramowania systemowego 2.3.4 lub 2.3.5, jednak wtedy nie będzie ono pochodziło z oficjalnej dystrybucji Samsunga i odradzamy ten sposób.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.