Co wybrać - Plazma czy LCD?

Co wybrać - Plazma czy LCD?04.11.2008 12:00

Poszukujący nowych telewizorów często zadają pytania
typu "co kupić plazmę czy LCD". Postanowiliśmy przygotować trochę
materiału, który pomógłby w zdobyciu wiedzy niezbędnej do
dokonania wyboru

Zakupy w sklepach internetowych już nikogo nie dziwią. Obecnie na całym świecie ta metoda robienia zakupów zaczyna być pierwszą jaka przychodzi do głowy gdy szukamy pralki, aparatu fotograficznego lub telewizora. Konkurencyjne ceny, stale podnosząca się jakość obsługi i coraz większe zaufanie jakim internauci darzą e-sklepy skłaniają do zadania pytania w jakim kierunku podąży rozwój tej branży. Jednym z pomysłów może być zagospodarowanie wiedzy specjalistów obcujących na co dzień ze sprzętem i stworzenie poradników ułatwiających poruszanie się po gąszczu produktów.

Taką drogę obrał jeden z największych polskich sklepów internetowych w branży RTV/AGD - http://zadowolenie.pl, w którym narodził się pomysł na to aby przygotować odpowiedzi na często zadawane przez klientów pytania w formie rozbudowanego FAQ’a.

_ "Poszukujący nowych telewizorów często zadawali nam pytania typu "co kupić plazmę czy lcd" albo "jaki rozmiar telewizora będzie dla mnie najlepszy" _ - mówi manager kategorii telewizory w Zadowolenie.pl. "_ Postanowiliśmy więc przygotować trochę materiału, który pomógłby klientom na zdobycie wiedzy niezbędnej do dokonania wyboru _" - wspomina nasz rozmówca. Pomysł okazał się bardzo trafiony, bo już po kilku tygodniach powstała w wyniku gromadzenia treści strona http://www.jakitelewizor.pl zaczęła cieszyć się zainteresowaniem na poziomie kilkuset odwiedzin dziennie.

Czy klienci potrzebują dodatkowych stron z poradami na temat sprzętu w dobie setek tysięcy for internetowych i innych źródeł wiedzy eksperckiej? Najwidoczniej tak, ponieważ jak pokazuje przykład projektu autorstwa zadowolenie.pl klienci, którzy zamierzają nabyć nowy sprzęt chcą dokonać możliwie jak najlepszego wyboru bez zbytniego zagłębiania się w specjalistyczną wiedzę. Wygląda również na to, że szczątkowe porady, materiały promocyjne czy rozmowa z konsultantem telefonicznym nie pozwalają na zaspokojenie tej potrzeby. Pracownicy sklepów z elektroniką użytkową często stają się pasjonatami kategorii, w której pracują, a dzięki stałemu dostępowi do nowego sprzętu mogą stać się oni bardzo bogatym źródłem poszukiwanej w internecie wiedzy. "_ Zaczęliśmy zbierać różne ciekawe informacje w jednym miejscu i przy okazji uzupełnialiśmy to co powstało o nasze testy i porównania _" - mówi Tomek z zadowolenie.pl.

Działalność serwisów tego typu to korzyść dla obydwu stron, ponieważ użytkownik zyskuje dostęp do potrzebnych informacji w jednym miejscu i w przystępnej formie, a Sklep zyskuje czas, który normalnie poświęciłby na doradzanie klientowi. Czy możemy spodziewać się w takim razie wysypu stron podobnych do jakitelewizor.pl? Zainteresowanie nowościami dotyczącymi telewizji wysokiej rozdzielczości sprzyja powstawaniu takich witryn, można więc sądzić, że w najbliższym czasie ktoś podejmie się podobnego przedsięwzięcia. Już teraz wiadomo, że sukces związany z działaniem serwisu o telewizorach skłania jego administratora do otwierania kolejnych internetowych poradników z zakresu pozostałych popularnych kategorii.

artykuł sponsorowany

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.