Co się stało z Gadu-Gadu

Co się stało z Gadu-Gadu22.05.2009 12:00

W czwartek w godzinach wieczornych przestały działać usługi GG Networks. Użytkownicy nie mogli skorzystać ani z popularnego komunikatora Gadu-Gadu, ani z serwisów internetowych Gadu-Gadu.pl i MojaGeneracja.pl. Najpoważniejsze skutki awarii usuwano kilka godzin, a prace naprawcze wciąż trwają.

W blogu Jarosława Rybusa, rzecznika GG Networks, pojawiały się lakoniczne informacje dotyczące usterki: "Trwa awaria serwerów gadu-gadu - nie działa portal i komunikator. Admini i programiści oraz pracownicy działu serwerów pracują i próbują usunąć awarię tak szybko, jak to tylko możliwe. Awaria wg mojej oceny rozpoczęła się około 19."

Kilka godzin póżniej problemy - w większości - zażegnano (Gadu-Gadu "ruszyło" ok. godz. 1 w nocy). Przywrócono sprawność serwisów, rozpoczęły się też prace wyjaśniające przyczyny całego zamieszania. J. Rybus przeprosił też osoby korzystające z usług firmy za zaistniałe problemy: "Wiemy, jak dużo dla Was znaczy Gadu-Gadu, nie tylko nocą". Ekipa Gadu-Gadu pracuje też nad przywróceniem sprawności firmowym serwerom - jak wynika z informacji Monitora serwerów sieci GG, udało się to już w wypadku ponad połowy z nich, ale pozostaje jeszcze sporo do zrobienia.

Jest to prawdopodobnie najpoważniejsza awaria serwerów GG Networks od momentu rozpoczęcia działalności tej firmy. O skali problemu świadczy liczba komentarzy oraz ożywione dyskusje, jakie przetoczyły się przez fora internetowe wielu portali.

Duża część internautów wypowiada się o sprawie bardzo krytycznie. Jeden z gości serwisu gadu-gadu.pl pisze: _ "taka długa wtopa świadczy o jakimkolwiek braku profesjonalizmu. Mam nadzieję, że przez to więcej osób będzie korzystać z Jabbera. ; ) I Panie Jarosławie... to, że problemy były to wszyscy wiedzą - nie trzeba o tym pisać. Ludzie chcieliby się dowiedzieć DLACZEGO." _ Inny użytkownik, o nicku "artysta_malarz", na fdorum Dziennika Internautów pisze: _ "Gadu-Gadu, Spółka Akcyjna, obraca milionami złotych, a nie potrafi zapewnić stabilności działania swojej głównej usługi. Czy to aż tak wielki koszt wykupić cage/sale w innym DC i postawić tam backupowe serwery? No aż mi przykro, jak patrzę na bezradność tej firmy. A przecież to nie pierwsza dłuższa awaria gg w tym roku. Wstyd!" _

Aktualizacja: 22 maja 2009 14:07 Oficjalne stanowisko GG Networks w sprawie czwartkowej awarii

Awaria, która miała miejsce 2. maja wieczorem i zablokowała dostęp do serwisów GG, została opanowana w ciągu kilku godzin przez zespół administratorów i programistów. Wszystkie serwisy pracują już poprawnie, są dostępne. Według dotychczasowej analizy, przyczyną awarii nie był atak na infrastrukturę ani na inne usługi spółki, przyczyna była związana z infrastrukturą dostępu do sieci, została zlokalizowana i usunięta. Administratorzy dokładają wszelkich starań, aby podobne zdarzenie nie miało już miejsca.

Czwartkowa awaria była jedną z najpoważniejszych w historii Gadu-Gadu.

Przepraszamy za wszelkie problemy związane z wczorajszą awarią.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.