Chcemy szybszego internetu. W tym celu jesteśmy gotowi nawet zmienić dostawcę

Chcemy szybszego internetu. W tym celu jesteśmy gotowi nawet zmienić dostawcę09.07.2013 10:00
Źródło zdjęć: © Anne Hornyak / CC

Według najnowszego ogólnoeuropejskiego badania dotyczącego sposobów korzystania z internetu przez Europejczyków szybkość łącza internetowego staje się najważniejszym kryterium dla użytkowników internetu. Prawie połowa (45 proc.) europejskich gospodarstw domowych polepszyłaby swój abonament internetowy lub zmieniła dostawcę na zapewniającego szybsze łącze, co oznacza, że szybkość łącza internetowego staje się ‑ obok ceny ‑ najważniejszym czynnikiem determinującym wybór planu internetowego.

Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Neelie Kroes powiedziała: - _ Konsumenci coraz częściej dbają o to, by ich internet był wystarczająco szybki między innymi do oglądania filmów. W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą z domu prędkość internetu wpływa również na konkurencyjność. Dokonując wyboru, konsumenci zwracają obecnie uwagę zarówno na prędkość, jak i na cenę. _

Badanie wykazało również, że ponad połowa (54 proc.) gospodarstw domowych ogranicza swoje krajowe i międzynarodowe połączenia telefonii komórkowej ze względu na koszty. Kroes stwierdziła: - _ Żyjemy w epoce smartfonów, w której wysokiej jakości usługi telefonii komórkowej stanowią niezbędny element codziennego życia. Jest nie do przyjęcia, żeby połowa użytkowników ograniczała długość rozmów przez telefon komórkowy ze względu na koszty, a także by brak jednolitego rynku usług internetowych sprzyjał takim ograniczeniom. _

Jednakże badanie z 201. r. wykazało wynoszący 11 proc. spadek (z 60 proc. do 49 proc.) ilości osób zaniepokojonych wysokością kosztów połączeń z innymi sieciami telefonii komórkowej. Świadczy to o tym, że wysiłki Komisji na rzecz ograniczenia stawek za zakończenie połączenia w sieci komórkowej mają pozytywne skutki dla klientów.

Z badania Eurobarometru płyną następujące wnioski:

Prędkość odgrywa coraz większą rolę

- Dzięki konkurencji udało się zapewnić przystępne ceny, ale konieczne będzie podjęcie większych wysiłków w celu spełnienia wymagań dotyczących większej prędkości.
- Około 4. proc. respondentów napotkało trudności związane z dostępem do treści i aplikacji internetowych z powodu niewystarczającej prędkości lub przepustowości.

Jakość usług

- 20 proc. ankietowanych stwierdziło, że czasami napotyka trudności związane z dostępem do treści internetowych lub miało zablokowane aplikacje na swoich telefonach komórkowych (o 4 punkty procentowe więcej niż w grudniu 2011 r.). Problemy pojawiają się najczęściej podczas prób oglądania filmów (42 proc.), słuchania muzyki (22 proc.), darmowego pobierania filmów (22 proc.), oglądania transmisji na żywo (20 proc.) lub grania w gry internetowe (19 proc.).
- Zastrzeżenia wzbudzała również jakość dźwięku. Tylko 3. proc. respondentów przyznało, że jakość dźwięku w ich telefonach komórkowych jest bardzo dobra w porównaniu z 49 proc. w przypadku telefonów stacjonarnych i 25 proc. w przypadku połączeń przez internet.

Otwarty internet i neutralność sieci

- Blokowanie dostępu do filmów jest jedną z najbardziej irytujących kwestii w odniesieniu do neutralności sieci i praw autorskich.
- 3. proc. dorosłych użytkowników korzysta z usług telefonii internetowej (wzrost w stosunku do 27 proc. w 2012 r.).

Tendencje zachowań konsumenckich

- 44 proc. gospodarstw domowych posiada co najmniej jeden abonament internetu mobilnego (wzrost w stosunku do 30 proc. w 2012 r.).
- 45 proc. gospodarstw domowych posiada pakiet usług komunikacyjnych (np. pakiet, w skład którego wchodzi telewizja, szerokopasmowy dostęp do internetu, telefon, usługi telefonii komórkowej) od tego samego dostawcy.
- 4. proc. ankietowanych (spośród wspomnianych 45 proc. gospodarstw domowych) rozważało możliwość zmiany dostawcy pakietu usług komunikacyjnych, przy czym 29 proc z nich uważa, że nie jest łatwo porównać warunki oferowane w pakietach.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.