Biz Stone: Murdoch nie ma szans bez Google

Biz Stone: Murdoch nie ma szans bez Google20.11.2009 19:30
Źródło zdjęć: © News Corporation

"Stanowisko Murdocha przeciwko wyszukiwarkom takim jak Google nie przyniesie mu żadnych korzyści. Próba zablokowania dostępu wyszukiwarek do zasobów sieciowych jest jak zapędzanie dżina z powrotem do butelki" - powiedział podczas konferencji National Endowment for Science, Technology and the Arts (Nesta) współzałożyciel Twittera, Biz Stone.

Współzałożyciel Twittera, Biz Stone, twierdzi, że Ruper Murdoch bardzo szybko wycofa się z planu zablokowania wyszukiwarkom internetowym dostępu do swoich treści.

Ruper Murdoch, szef News Corporation, stwierdził w sierpniu tego roku, że należące do niego serwisy internetowe będą wkrótce działać w modelu płatnym. Kilka dni temu potwierdził również, że jak tylko do tego dojdzie, to zablokuje dostęp do witryn takich jak "The Sun", "The Times", "The New York Post" czy "Wall Street Journal" z wyszukiwarki Google i podobnych. Murdoch uważa, że wyszukiwarki to "kleptomaniacy treści".

Biz Stone, współzałożyciel platformy mikroblogowej Twitter, podczas konferencji National Endowment for Science, Technology and the Arts (Nesta) w London, stwierdził, że Murdoch "próbuje zapędzić dżina z powrotem do butelki".

"Oni (News Corporation - red.) powinni spojrzeć na wyszukwiarki jak na coś całkowicie nowego i na usługę, która zmienia sposób myślenia o Sieci. Następnie powinni znaleźć sposób na to by zarobić miliony dolarów na całkowitej otwartości i oferowaniu wszystkim dostępu do zasobów, a nie zamykaniu treści" - powiedział Stone podczas swojego wystąpienia.

Wiele osób twierdzi, że wypadnięcie z Google dla tak potężnego koncernu jak News Corp. wcale nie musi być tragedią. "W przypadku dużych tytułów udział ruchu z Google może być nieco mniejszy w porównaniu z innymi witrynami (ze względu na lojalnych użytkowników i wolumen wejść bezpośrednich - np. z subskrypcji) ale na pewno jest to ilość, której strata będzie odczuwalna dla każdego właściciela serwisu" - mówi Maciej Gałecki, CEO Bluerank. Więcej na ten temat oraz komentarze ekspertów w artykule "Być poza Google".

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.