Będziemy płacić zegarkami i okularami

Będziemy płacić zegarkami i okularami09.09.2014 11:06
Źródło zdjęć: © Lokalizacja.info

Płatności wykonywane przy użyciu smartfonów oraz inteligentnych zegarków, opasek czy okularów - tak wygląda przyszłość rynku usług związanych z regulowaniem należności.

Pojawianie się nowych technologii i rosnąca liczba ich użytkowników powodują zmiany w wielu obszarach życia. Jednym z nich są płatności, które z tradycyjnych, wykonywanych przy użyciu gotówki i kart, powoli przeistaczają się w mobilne, dokonywane za pomocą urządzeń łączących się z siecią GSM lub internetem.

Prym wiodą póki co rozwiązania przeznaczone na smartfony. Jak pokazują badania, już teraz dużo bardziej prawdopodobne jest, że wychodząc z domu zostawimy w nim portfel niż komórkę. Z szacunków firmy Gartner wynika, że wartość transakcji dokonywanych za pomocą telefonów wyniesie w 201. r. 600 mld dolarów, przy czym kwota ta nie uwzględnia wypłat gotówkowych z bankomatów realizowanych przy użyciu smartfonów oraz zakupów w internecie.

Dzięki rosnącej funkcjonalności aplikacji, urządzeniami przenośnymi można obecnie nie tylko płacić w sklepach, wypłacać gotówkę z bankomatu czy robić przelewy, ale także opłacać postój w strefach płatnego parkowania, kupować bilety do kina, na autobus i pociąg czy doładowywać telefony na kartę.

„Możliwości oferowanych przez aplikacje przeznaczone do płatności mobilnych już jest dużo, a będzie ich coraz więcej m.in. za sprawą rosnącej liczby sprzedawców i usługodawców akceptujących tę formę regulowania należności. Skoro już teraz można za pomocą smartfona m.in. płacić za postój samochodu w mieście używając usługi mobiParking czy regulować domowe rachunki korzystając z jednej z funkcji aplikacji SkyCash, to nie ma żadnych ograniczeń, by płatności mobilne objęły wszystkie dziedziny życia”. – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes SkyCash S.A.

Jego zdaniem w najbliższej przyszłości rosnąć będzie popularność płatności mobilnych z użyciem aplikacji przeznaczonych na telefony i tablety, ale wraz z rozwojem tzw. inteligentnych akcesoriów, jak zegarki, opaski na rękę czy okulary (np. Google Glass), to właśnie one przejmą większość rynku. „Mobilność zyskuje na znaczeniu, a znajdujące się stale pod ręką rozwiązania z zakresu tzw. technologii 'ubieralnych' sprawią, że znacznie łatwiej i szybciej można będzie wykonywać wiele działań, w tym dokonywać płatności. Jeśli wystarczać będzie do tego kilka kliknięć we właściwe ikony w zegarku czy wydanie polecenia głosem, to trudno oczekiwać, aby użytkownicy odrzucili takie ułatwienie. Tym bardziej, że aplikacja zainstalowana w urządzeniu dobierze np. stawkę opłaty za postój w strefie płatnego parkowania do miejsca, gdzie będzie przebywać kierowca, lokalizując go z użyciem GPS-u”. – stwierdza Dariusz Mazurkiewicz.

Polecamy na stronach Lokalizacja.info: Po co kierowcy wideorejestrator?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.