"Bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem". Nowa reklama OLX podbija internet

"Bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem". Nowa reklama OLX podbija internet05.06.2019 10:54
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Nowa reklama OLX, dostępna w serwisie YouTube oraz na Facebooku , obiega internet. Twórcy popularnego serwisu namawiają do porzucenia wulgarnego języka, którym nieraz posługują się sprzedawcy i kupujący. W roli głównej możemy zobaczyć Janusza Chabiora.

Nowa akcja promocyjna OLX nosi nazwę "A co gdyby?" i prawdopodobnie nie skończy sięna jednym filmie. Pierwszy film został udostępniony we wtorek 4 czerwca i już spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem od internautów - został udostępniony prawie 6000 razy w ciągu kilku godzin. W swoim spocie OLX zwraca uwagę na okazywanie szacunku pozostałym internautom. Reklama przypomina, że nie wiemy, kto jest po drugiej stronie ekranu. Dlatego bez względu na wszystko powinniśmy traktować taką osobę z szacunkiem.

Główne hasło akcji promocyjnej brzmi "W internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym". Pierwszy film udostępniony przez OLX możecie zobaczyć poniżej i zachęcamy was, by się z nim zapoznać.

OLX - "A co gdyby?"

Pomysł na reklamę jest naprawdę świetny i chociaż opowiedzian pół żartem, to porusza bardzo ważny temat. Obecnie w internecie chamstwo i niecenzuralne zwroty zdają się być normą i mało kto się przejmuje tym, jak może poczuć się osoba po drugiej stronie. Takie zjawisko jest niestety coraz powszechniejsze. Z kolei już do legendy przeszły zrzuty ekranu z rozmów użytkowników OLX, którzy wyzywają się wzajemnie, gdy ktoś dochodzi do "negocjacji" ceny.

Nie powinniśmy dawać sobie przyzwolenia na niegrzeczne zachowanie i chamstwo, tylko dlatego, że osoba po drugiej stronie "nic nam nie może zrobić". Niestety coraz częściej słyszy się o przypadkach, gdy "hejt" w internecie doprowadził do tragedii w prawdziwym życiu.

Jak bezpiecznie robić zakupy w sieci?

Oczywiście kampania OLX nie nawiązuje do tak drastycznych przypadków, jednak na pewno porusza ważny temat, który powinien być bliski każdemu z nas. To nie pierwsza akcja promocyjna OLX, która jednocześnie ma pozytywny wydźwięk społeczny i edukacyjny. Marka zdecydowanie zyskuje na wizerunku, podejmując tego typu kroki. Chętnie zobaczymy więcej tego typu produkcji OLX.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.