Badania Orange Exposure 2011

Badania Orange Exposure 201129.11.2011 15:24
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Poznaj najnowsze trendy w korzystaniu z mediów mobilnych na rynkach europejskich

Wyniki tegorocznych badań dowodzą, że użytkownicy urządzeń mobilnych w coraz większym stopniu wykorzystują dostęp do informacji, treści i mobilnego Internetu. Wykorzystanie mediów mobilnych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii znacząco wzrosło. Badania wykazały m.in. że przeglądarki już drugi rok z kolei wyprzedzają aplikacje jako główne narzędzie dostępu do Internetu. Okazało się także iż używanie mediów mobilnych ma pozytywny wpływ na korzystanie z innych formatów mediów.

Więcej informacji o wynikach badania polskiego rynku mediów mobilnych można znaleźć na stronie www.biuroprasowe.tp.pl w dodatku do serwisu prasowego - Orange Exposure 2011 - Najważniejsze informacje - POLSKA.

Orange Exposure 201. to już czwarta edycja corocznych badań użytkowników mediów mobilnych. Ich wyniki są gromadzone i przetwarzane w bazie TGI, która umożliwia reklamodawcom sprawdzenie, kiedy, gdzie i dlaczego Europejczycy używają mediów mobilnych. W rezultacie firmy i reklamodawcy działający w różnych branżach mogą efektywniej planować i realizować kampanie marketingowe w mobilnym Internecie oraz łatwiej mierzyć ich rezultaty.

Przeglądarki nadal na pierwszym miejscu, ale wykorzystanie aplikacji wciąż rośnie

We wszystkich czterech badanych krajach już przez drugi kolejny rok przeglądarki mobilne utrzymały przewagę nad aplikacjami, jako najczęstszy sposób uzyskiwania dostępu do informacji i treści internetowych. Na przykład w Polsce 50. użytkowników mediów mobilnych używa w tym celu przeglądarek, a 47% - aplikacji. Równolegle rośnie wskaźnik użytkowników aplikacji: w 2010 r. wynosił on 39%, w porównaniu z 45% dla przeglądarek.

_ "Tegoroczne badania Orange Exposure potwierdziły duże możliwości marketingu mobilnego. Przeglądarki nadal stanowią główny sposób dostępu do informacji, a media mobilne odgrywają w życiu ludzi coraz ważniejszą rolę” _ - powiedział Bruce Hoang, dyrektor ds. marketingu Orange Advertising Network. _ "Mimo że wydatki na reklamę i marketing mobilny ciągle rosną, reklamodawcy nie mają dostępu do wszystkich informacji, które pozwoliłyby im dokładnie poznać sposób wykorzystywania urządzeń mobilnych przez klientów. Badania Orange Exposure 2011 zapewniają im dokładne informacje umożliwiające planowanie i realizację kampanii oraz - co najważniejsze - mierzenie zwrotu z inwestycji w sposób znacznie efektywniejszy niż dotychczas”. _

Jedną z ważnych informacji wynikających z badania Orange Exposure 201. jest wyjaśnienie, w jaki sposób zwyczaje dotyczące używania mediów mobilnych wpływają na korzystanie z innych formatów mediów. Na przykład w Wielkiej Brytanii, 20% badanych uważa, że częściej korzysta z Internetu na komputerach PC, a 15% - że czyta więcej gazet. 19% użytkowników we Francji twierdzi natomiast, iż dzięki dostępowi do treści internetowych za pomocą urządzeń mobilnych ogląda częściej telewizję.

_ "Wyniki te potwierdzają, że urządzenia mobilne mają wyjątkowe właściwości w porównaniu z innymi formatami reklam" _ - kontynuuje Bruce Hoang. _ "Ponieważ użytkowników zachęca się do korzystania z treści na różnych platformach, urządzenie takie może pełnić rolę łącznika między platformą, konsumentami i marką. To ważna informacja, która pozwoli reklamodawcom lepiej integrować planowane przez nich kampanie, co według nas jest podstawą sukcesu w przypadku mediów mobilnych". _

Badania pokazały również, z jakich treści korzystają klienci oraz gdzie i kiedy uzyskują do nich dostęp:

- 80. użytkowników w Wielkiej Brytanii używa mediów mobilnych, gdy znajduje się poza domem. To więcej niż we Francji, Hiszpanii lub Polsce (odpowiednio 65, 67 i 65%).
- We Francji odnotowano największy odsetek użytkowników, którzy uzyskują dostęp do treści mobilnych w domu - 78%, w porównaniu z 73. w Wielkiej Brytanii, 75% w Hiszpanii i i 75% w Polsce.
- Użytkownicy mediów mobilnych we wszystkich czterech krajach coraz częściej korzystają z usług geolokacyjnych. Na przykład 57. respondentów we Francji, 53% w Wielkiej Brytanii, 51% w Hiszpanii i 47% w Polsce używa systemów GPS.

_ "Bez aktualnych danych i ich analiz reklamodawcy nie mogą w pełni wykorzystać możliwości reklamy mobilnej" _ - mówi Jon Mew, dyrektor ds. komunikacji mobilnej i operacji w firmie Internet Advertising Bureau (IAB). _ "W miarę rozwoju branży coraz ważniejsza będzie integracja reklamy mobilnej z innymi formatami. Dane dotyczące zwyczajów klientów, takie jak wyniki badań Orange Exposure, są więc cennym źródłem informacji dla reklamodawców". _

_ "Badania Orange Exposure 2011 potwierdziły nasze doświadczenia, z których wynika, że coraz więcej klientów kontaktuje się z markami za pośrednictwem urządzeń mobilnych i tabletów" _ - komentuje Sienne Veit, dyrektor ds. rozwoju sieci społecznościowych i systemów mobilnych w firmie Marks and Spencer. _ "Jeżeli firmy nie dostosują się do wymogów urządzeń mobilnych i tabletów, nie będą uwzględniać lokalnych uwarunkowań i takich istotnych czynników, jak rozmiar ekranu, to stracą korzyści, które zapewnia komunikacja z klientami poprzez media mobilne. Badania te znacznie ułatwią firmom precyzyjne określenie najlepszych sposobów dotarcia do klientów" _.

Więcej informacji na temat badań Orange Exposure 201. i Orange Mobile Targeting Monitor:

Informacja o badaniach Orange Exposure 2011

Badania Orange Exposure 201. są realizowane za pomocą Orange Mobile Targeting Monitor (OMTM) - narzędzia do planowania i realizacji kampanii, które zostało opracowane dla branży reklamowej w Europie. Wyniki badań, włączane do bazy TGI, dostarczają szczegółowych informacji o sposobach używania mediów mobilnych, np. o tym, jak, gdzie i dlaczego klienci uzyskują dostęp do treści, informacji i rozrywki. Reklamodawcy i firmy mogą wykorzystać te dane, aby lepiej przeanalizować bazy odbiorców i precyzyjniej ukierunkować kampanie marketingowe w mediach mobilnych.

Prace w terenie zrealizowała firma TNS w imieniu Orange. Badania miały miejsce w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Polsce. Faza kalibracji objęła 200. wywiadów bezpośrednich z reprezentatywną grupą w każdym kraju. Badania główne przeprowadzono w trybie online z udziałem:

- w Wielkiej Brytanii: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 150 użytkowników tabletów
- we Francji: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 150 użytkowników tabletów
- w Hiszpanii: 1000 użytkowników mediów mobilnych i 150 użytkowników tabletów
- w Polsce: 1000 użytkowników smartfonów i 450 użytkowników iPhone'ów

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.