Azor z GPS-em

Azor z GPS-em27.09.2011 13:30
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Badacze z USA opracowali i wprowadzili na rynek system śledzenia i wyszukiwania zwierząt domowych oparty na nadajnikach GPS. Według analityków jest to początek rozwoju nowego typu usług

Badacze z USA opracowali i wprowadzili na rynek system śledzenia i wyszukiwania zwierząt domowych oparty na nadajnikach GPS. Według analityków jest to początek rozwoju nowego typu usług - poinformował dziennik New Jersey Star Ledger.

Inżynierowie z USA skonstruowali nadajniki GPS wraz z oprogramowaniem przeznaczone dla zwierząt domowych, głównie psów. Mają one uchronić zwierzę przed zabłąkaniem i kradzieżą.

Urządzenie Tagg, firmy Snaptracks, należącej do Qualcomm, jest wbudowane w psią obrożę. Zawiera wodoodporny nadajnik GPS, posiadający zasilanie bateryjne wystarczające na 3. dni nieprzerwanej pracy. Obroża przeznaczona jest dla zwierząt ważących ponad 4,5 kg.

Do urządzenia Tagg dołączane jest oprogramowanie pracujące na systemie Windows. Można je instalować zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i notebooku czy tablecie.

W programie wyznaczana jest, określona przez właściciela, bezpieczna strefa na samodzielnie poruszanie się psa np. po ogrodzie czy w czasie spaceru. Przekroczenie tej strefy powoduje natychmiastowe wysłanie alarmowego SMS-a na telefon komórkowy właściciela zwierzęcia.

Urządzenia innych firm jak Global Pet Finder, Garmin, czy Love My Pets posiadają rozbudowane funkcjonalności wykorzystujące nadajniki GPS zapewniające lokalizację z dokładnością do kilku metrów. Czas pracy na bateriach tych lokalizatorów to 25-3. dni.

Poniższy film pokazuje jak działa Tagg (w jęz. angielskim):

Z kolei badacze pracujący dla firmy firmy Securus Inc. opracowali system stałego namierzania, co umożliwiło przedsiębiorstwu wprowadzenie na rynek urządzenia SpotLight, które poza lokalizacją zapewnia także usługi firmy, która w przypadku zabłąkania się zwierzęcia rozpoczyna poszukiwania i dostarcza zgubę pod adres właściciela.

New Jersey Star Ledger zauważa, że od kilku lat dokonywane były próby stworzenia działającego systemu namierzania zwierząt domowych. Jedną z pierwszych wersji nadajnika GPS, który miał jedynie określać położenie zwierzęcia, otrzymał w październiku 200. Koni - czarny labrador prezydenta Rosji, Władimira Putina. Jednak ówczesne niedostatki rosyjskiego systemu GPS Glonass, w którym nadajnik pracował i problemy z krótkim czasem jego pracy, spowodowały iż nadajnik dla Koni był mało użyteczny.

Według Davida Lummisa, analityka rynku z nowojorskiej firmy Packaged Facts, powstający przy pomocy takich urządzeń jak Tagg rynek lokalizacji i ochrony zwierząt domowych, " za kilka lat będzie wart miliony dolarów". Jak oblicza Packaged Facts, rynek produktów dla zwierząt nie poddał się recesji i ma obecnie wartość 58 mld USD.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.