Analitycy nie wierzą w RIM

Analitycy nie wierzą w RIM09.08.2011 12:47

Mimo premiery trzech nowych urządzeń BlackBerry, przyszłość RIM wciąż jest niepewna. Analitycy nie wierzą w spektakularny sukces nowych urządzeń z logo "jeżynki". A tylko taki może pomóc firmie wyjść z kłopotów

Takiego zdania jest Peter Misek z Jefferies & Co. który uważa, że _ co prawda nowe urządzenia BlackBerry z OS 7 oferują większą prędkość, jednak wygoda ich obsługi wciąż pozostaje w tyle za głównymi konkurentami takimi, jak Android czy iOS _.

Źródło zdjęć: © Nowe smartfony BlackBerry, od lewej: BlackBerry Bold 9900/9930, BlackBerry Torch 9810, BlackBerry Torch 9850/9860 (fot. RIM)
Źródło zdjęć: © Nowe smartfony BlackBerry, od lewej: BlackBerry Bold 9900/9930, BlackBerry Torch 9810, BlackBerry Torch 9850/9860 (fot. RIM)

W związku z tym przewiduje on, że operatorzy nie będą skłonni do ich większej promocji, co przełoży się na ich sprzedaż w III kwartale. To z kolei będzie miało wpływ na wynik RIM za ten okres rozliczeniowy. Jak duży?

Według Miska, w III kwartale nabywców znajdzie nie 1. mln urządzeń BlackBerry, jak wcześniej prognozowano, a jedynie 13 mln. To spowoduje zmniejszenie przychodów firmy z prognozowanych 5,3 do 4,8 mld dolarów.

Podobnego zdania jest również inny analityk, Shaw Wu ze Sterne Agee. Według niego zyski RIM w III kwartale będą niższe również ze względu na wzrost cen komponentów, a więc mniejszą marżę ze sprzedanych urządzeń - spadnie ona z prognozowanych 3. do 35-37%.

Takie prognozy nie wróżą firmie nic dobrego. Wyniki RIM po I kwartale nie napawały optymizmem, później firmie też nie wiodło się zbyt dobrze. W końcu okazało się, co przyznali sami przedstawiciele firmy, że przyszłość RIM pisana jest siedmioma nowymi modelami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.