AdBlock Plus będzie sprzedawał i wyświetlał reklamy

AdBlock Plus będzie sprzedawał i wyświetlał reklamy13.09.2016 16:59
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

Wszystko wskazuje, że jedna z najbardziej znienawidzonych, przez wydawców stron, firm w sieci szykuje potężną rewolucję. Już niedługo AdBlock - internetowy lider w blokowaniu reklam - zabierze się za handel reklamami.

Dobrze widzicie. Dostawca jednego z najbardziej popularnych narzędzi do blokowania reklam zmienia całkowicie swoją politykę. Wygląda na to, że managerowie w AdBlock Plus poszli po rozum do głowy i chcą wreszcie zarabiać realne pieniądze. Nie ma co jednak zaraz się złościć i szukać w sieci nowego oprogramowania blokującego natarczywe prezentacje. Również powodów do radości nie powinni mieć nadawcy reklam, zwłaszcza tych, które blokują nam cały ekran urządzenia.

Cały "myk" polega bowiem na pomyśle, który AdBlock wdraża już od 201. r. Wtedy właśnie powstał program "akceptowalne reklamy", dzięki któremu część z blokowanych ogłoszeń mogła być wyświetlana. Jak to działa? Chodzi o to, że administratorzy rozszerzenia sprawdzają, czy prezentacja nie jest natarczywa, nie śledzi aktywności użytkownika w sieci, a w końcu, czy jest bezpieczna dla końcowego odbiorcy. Jeśli spełnia wszystkie te kryteria, trafia na listę dobrych reklam.

Teraz jednak obecność na samej liście nie gwarantuje emisji materiału na wskazanych stronach. Nadawca takiego ogłoszenia będzie musiał się jeszcze zapisać na drugą, specjalną listę. Aby doszło do emisji, do tego rejestru będzie musiał dołączyć również wydawca strony, na której bezpieczna reklama ma się pojawić.

Jak nietrudno się domyśleć, AdBlock chciał wykonać ruch, dzięki któremu wszyscy - zarówno internauci atakowani nachalnymi reklamami, nadawcy reklam oraz ich producenci - będą zadowoleni. Z pewnością 8. proc. dochodu zadowoli wydawców. Również 14 proc. wartości kampanii, które ma trafić do pośredników, nie będzie dla żadnej z nich zbyt małą kwotą. AdBlock zostawił sobie pozostałe 6 proc. wartości reklamy. Użytkownik zaś dostanie stronę wolną od natarczywych ogłoszeń, mrugających banerów i krzyczących filmów reklamowych.

Wygląda na to, że AdBlock znalazł złoty środek w sprawie reklam. Zarówno nadawcy jak i odbiorcy powinni być zadowoleni. Jaki będzie rezultat nowej polityki, z pewnością czas pokaże.

Źródło: adblockplus.org

LOP

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.