75% Amerykanów kupuje przez Internet

75% Amerykanów kupuje przez Internet20.11.2008 21:11

Przez ostatnie 6 miesięcy, ponad trzy czwarte internautów ze Stanów Zjednoczonych dokonało zakupów przez Internet - wynika z raportu firmy Nielsen Online. Mimo kryzysu finansowego i deklaracjom społecznym mówiących o większej potrzebie oszczędzania, sprzedaż online wciąż rośnie.

"Wyzwaniem dla sprzedawców internetowych jest teraz nie to, jak zachęcić klientów do korzystania z zakupów online, ale jak sprawić, aby firmy sprzedające towary i usługi w Sieci różniły się od innych podobnych sklepów działających w Internecie" - mówi Nachi Lolla, kierownik badań w Nielsen Online.

Amerykanie kupują w sieci wiele różnych przedmiotów. Najczęściej są to ubrania i książki. Prawie 40% zakupów dotyczy usług turystycznych. Co trzeci mieszkaniec USA czynnie korzysta z internetowego konta bankowego.

W kwietniu 2008 r, firma Piper Jaffray przeprowadziła podobne badanie, którego wyniki, co ciekawe, były zupełnie inne. Jeszcze pól roku temu Amerykanie zamierzali bowiem zmniejszyć liczbę dokonywanych zakupów w sieci - zwracali uwagę na wydatki związane z niepotrzebnymi na co dzień produktami takimi jak biżuteria, zegarki oraz bilety na wydarzenia sportowe.

Specjaliści twierdzą, iż obecny popyt to zasługa większej konkurencji ofert na wirtualnym rynku.

"Ponieważ nie przybywa nowych kupujących, sklepy internetowe muszą się skupić na tworzeniu strategii zmierzających do zachowania obecnych klientów. Ważne są tutaj takie czynniki, jak poprawa jakości obsługi klienta, rekomendowanie i oferowanie klientom spersonalizowanych usług i towarów oraz zaimplementowanie mechanizmów umożliwiających klientom wyrażanie swoich opinii o towarach i ich ocenianie. Poczta elektroniczna pozostanie dalej najważniejszym narzędziem służącym do kontaktu z klientami" - twierdzi Jeffrey Grau, analityk serwisu eMarketer.

A jak z zakupami przez Internet radzą sobie Polacy? Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w 2007 roku za pośrednictwem Internetu kupowało prawie 5 milionów osób. W tym roku ta liczba może się zwiększyć nawet o kolejny milion.

"Polacy coraz bardziej dostrzegają zalety rozliczeń bezgotówkowych i dlatego coraz chętniej z nich korzystają. Posiadają więcej kont bankowych i realizują więcej transakcji płatniczych, w tym również elektronicznych. Niewątpliwie jest to efekt ożywienia gospodarczego w Polsce" - mówi Kazimierz Małecki, prezes Zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A

Polacy najchętniej kupują odzież, obuwie, książki, sprzęt komputerowy, towary AGD, RTV i elektronikę. W przeciwieństwie do Amerykanów, internauci z Polski częściej decydują się na skorzystanie z aukcji niż sklepów internetowych.

"Kupuję jedzenie, ubrania, prezenty na święta, DVD, sprzęt RTV, wycieczki i bilety. Nie cierpię łazić po sklepach, wkurzają mnie kolejki, pośpiech i ten tłok. A tak zamawiam sobie wszystko prosto do domu i mogę spokojnie wszystko obejrzeć, zastanowić się. Moje zakupy przez net są bardziej udane niż te w zwykłym sklepie" - wyznaje osoba na forum jednego ze sklepów online.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.