40 proc. kliknięć w mobilne reklamy jest bezużyteczne

40 proc. kliknięć w mobilne reklamy jest bezużyteczne03.09.2012 15:30
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Wiemy już, że całkiem sporo kliknięć w reklamy na Facebooku generują boty. Niektórzy twierdzą nawet, że aż 80 proc. A jak sprawa wygląda z reklamami mobilnymi? Jeśli przyjrzeć się im bliżej, również nie jest wesoło.

Trwające sześć tygodni badanie przeprowadzone na całym świecie przez niemiecką platformę marketingu w aplikacjach o nazwie Trademob przyniosło zaskakujące rezultaty –. 40 proc. kliknięć w reklamy mobilne jest bezwartościowych dla reklamodawców.

Trademob –. agencja, która zarządza ponad setką sieci reklamowych, przeanalizowała ponad 6 milionów kliknięć w reklamy mobilne na całym świecie. Okazało się, że 22 proc. z nich było przypadkowych, a 18 proc. było w jakiś sposób sfałszowanych. Ogółem 40 proc. było bezużytecznych co, według ich wyliczeń, przekłada się na konwersję na poziomie 0,1 proc.. Słabo.

8 proc. kliknięć generowanych jest przez samych autorów aplikacji, którzy wykorzystują swoje serwery do produkowania fałszywych kliknięć. Bardzo dużo kliknięć pochodzi także z botnetów oraz powstaje dzięki ukrywaniu jednego banneru pod drugim. W ten sposób generowane było w sumie 1. proc. sprawdzonych przez Trademob kliknięć.

Jeśli chodzi o przypadkowe kliknięcia, których też jest całkiem sporo, bo aż 2. proc., nie wszystkie są rezultatem za dużych placów operujących na za małym ekranie – wielu deweloperów często specjalnie umieszcza duże bannery reklamowe obok relatywnie małych klawiszy akcji. Dzięki swojej technologii śledzenia konwersji, Trademob był w stanie zidentyfikować deweloperów, których kliknięcia miały wyjątkowo niską konwersję i na tej podstawie wysnuć wniosek o „przypadkowości” kliknięć.

Choć próbka 6 milionów kliknięć nie jest w żadnym wypadku reprezentatywna, ujawnione przez nich praktyki są niepokojące. Nie chodzi nawet o wątpliwą skuteczność samych reklam. Gorzej, że to właśnie na reklamy liczy bardzo wielu deweloperów udostępniając swoją pracę za darmo. Szkoda by było, gdyby reklamodawcy mieli przenieść swoje pieniądze gdzie indziej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.