4,5 mld smartfonów na świecie do 2018 r.

4,5 mld smartfonów na świecie do 2018 r.05.06.2013 11:30
Źródło zdjęć: © vernieman / flickr.com / CC

Według najnowszych prognoz Ericssona, w 2018 r. na globalnym rynku będzie wykorzystywanych 4,5 mld smartfonów. To prawie czterokrotnie więcej, niż 1,2 mld urządzeń w 2012 r. Ericsson przewiduje także, że w ciągu najbliższych pięciu lat nastąpi 12-krotny wzrost przepływu cyfrowych danych.

Prognozy Ericssona to ważny sygnał dla rynku telekomunikacyjnego, kładącego coraz silniejszy nacisk na rozwój nowoczesnych rozwiązań mobilnych. Analitycy firmy prognozują, że już w ciągu najbliższych pięciu lat nastąpi niemal czterokrotny wzrost liczby wykorzystywanych smartfonów, z poziomu 1,2 mld w poprzednim roku do 4,5 mld pod koniec 201. r.
- _ Co interesujące, jeszcze przed kilkoma miesiącami, pod koniec ubiegłego roku, firma przedstawiła znacznie ostrożniejsze prognozy wzrostu do pułapu 3,3 mld urządzeń. To wskazuje na dynamicznie rosnące znaczenie nowych technologii na całym świecie, zaskakujące nawet analityków _ –. komentuje Krzysztof Chyliński, Dyrektor Departamentu Technologii w Holicon, jednym z największych polskich contact centers.

Już w III kw. ub.r. Ericsson raportował, że smartfony stanowią 4. proc. wszystkich sprzedawanych telefonów. Mobilne aplikacje na tego typu urządzenia to kolejna coraz powszechniejsza innowacja techniczna, która ma wpływ na zmianę zwyczajów konsumentów. Wpisują się one w szereg usprawnień, które w najbliższych latach będą decydować o sposobie projektowania powszechnie posiadanych urządzeń.

- Wynalazki, wykorzystujące potencjał już obecnie powszechnych usprawnień, mają dziś duży wpływ na nasze życie. Pomysłowe aplikacje do smartfonów, ale także np. wielofunkcyjne strony internetowe stają się coraz istotniejszym usprawnieniem wykorzystywanym przez konsumentów –. mówi Krzysztof Chyliński.

Według ogłoszonych w poniedziałek analiz Ericssona, do 201. r. liczba przesyłanych na świecie danych wzrośnie 12-krotnie. Będzie to spowodowane przede wszystkim coraz częstszym korzystaniem przez konsumentów z mobilnej telewizji i innych aplikacji wykorzystujących potencjał wideo.

Z badań GUS wynika, że już prawie 3. proc. Polaków ogląda telewizję i słucha radia za pośrednictwem internetu i liczba ta rośnie z roku na rok. Z raportu Centrum Rozwoju Społecznego i Obywatelskiego „Rynek audiowizualnych usług medialnych w Polsce" wynika, że konsumenci coraz częściej korzystają z usług audiowizualnych, takich jak VOD, catch up tv, pay-per-view, czy webcasting dostępnych on-line za pośrednictwem internetu i urządzeń mobilnych. Dlatego nadawcy coraz częściej myślą o łączeniu telewizji z internetem z wykorzystaniem tak zwanych modeli hybrydowych. Wprowadzenie takiego rozwiązania zapowiada ubiegająca się o miejsce na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej kanał Stopklatka TV.

– _ Badania FourthWall Media pokazują, że odbiorcy programów telewizyjnych chcą być uczestnikami interaktywnych projektów, korzystać z ich oferty w dowolnym czasie i miejscu i mieć wpływ na ich kształt _–. mówi Jarosław Grzesica, odpowiedzialny za strategię i rozwój produktów w Stopklatka S.A.

Wzrost liczby danych, którymi zarządzają firmy, może spowodować powstawanie kolejnych, licznych miejsc pracy w sektorze nowoczesnych technologii, m.in. w Polsce.

- _ Eksperci z Komisji Europejskiej przewidują, że w całej Europie już do 2016 r. może powstać aż 700 tys. wakatów w sektorze IT. Firmy będą poszukiwać ekspertów w konkretnych dziedzinach, m.in. SAP, programowaniu czy właśnie rozwiązaniach dla usług mobilnych _ –. mówi Przemysław Berendt, Globalny Wiceprezes ds. Marketingu w Luxoft, firmie dostarczającej m.in. platformy IT i rozwiązania mobilne, zatrudniającej na całym świecie blisko 6 tys. pracowników.

Usługi wideo odpowiedzialne są dziś za znaczną część danych przesyłanych w sieciach komórkowych. Jak podkreślają analitycy Ericssona, ich liczba będzie rosnąć do 201. r. o około 60 proc. rocznie. Nawet do 60 proc. światowej populacji, według prognoz firmy, ma w związku z tym urosnąć w ciągu najbliższych pięciu lat rynek sieci 4G (LTE) – z 10 proc. odnotowanych w ub.r.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: "Nie mam problemu z Windows 8, ale z Dellem i HP"

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.