Amazon i FedEx kończą współpracę. Co to oznacza dla klientów?

Amazon i FedEx wraz z końcem miesiąca rozwiążą umowę na dostawy krajowe. To kolejny przypadek, kiedy FedEx rezygnuje ze współpracy z Amazonem, tłumacząc, że gigant handlu elektronicznego, budując własną sieć wysyłkową, jest dla nich konkurencją.

Amazon i FedEx kończą współpracę. Co to oznacza dla klientów?
Źródło zdjęć: © East News

09.08.2019 07:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Amazon i FedEd jakiś czas temu zakończyli współpracę przy dostawach lotniczych, teraz wraz z końcem sierpnia, zostanie rozwiązana umowa na dostawy drogami naziemnymi. Decyzja przyspiesza wycofanie się firmy z największego sklepu internetowego zaledwie dwa miesiące po tym, jak FedEx powiedział, że jego jednostka ekspresowa nie przedłuży umowy na przewóz paczek Amazon w Stanach Zjednoczonych.

FedEx chce bardziej uniezależnić się od Amazona, ponieważ sklep buduje bardzo silną własną sieć logistyczną. Tym samym FedEx musi niejako rywalizować z Amazonem oferując coraz to nowsze rozwiązania.

- Stale wprowadzamy innowacje, aby poprawiać jakość obsługi, a czasem oznacza to przewartościowanie naszych relacji z operatorami - odpowiada rzecznik Amazonu. - FedEx od lat jest świetnym partnerem i doceniamy całą ich pracę związaną z dostarczaniem paczek naszym klientom - dodaje. FedEx zauważył, że Amazon stanowił mniej niż 1,3% całkowitych przychodów w 2018 roku.

Co ważne FedEx i Amazon wciąż mają umowę na przesyłki międzynarodowe, dlatego dla klientów z Polski zmiana nie będzie znacząca.

fedexamazonzakupy online
Komentarze (1)