Komisja Europejska sprawdza skargi antymonopolowe przeciwko koncernowi Google

Komisja Europejska sprawdza skargi antymonopolowe przeciwko koncernowi Google

Komisja Europejska sprawdza skargi antymonopolowe przeciwko koncernowi Google
24.02.2010 15:08, aktualizacja: 24.02.2010 15:35

Komisja Europejska poinformowała koncern internetowy Google, że trzy firmy wniosły przeciwko niemu skargę na stosowanie praktyk niezgodnych z zasadami wolnej konkurencji. Poinformowała o tym Julia Holtz, prawniczka odpowiedzialna w Google'u za sprawy antymonopolowe.

Komisja Europejska poinformowała koncern internetowy Google, że trzy firmy wniosły przeciwko niemu skargę na stosowanie praktyk niezgodnych z zasadami wolnej konkurencji. Poinformowała o tym Julia Holtz, prawniczka odpowiedzialna w Google'u za sprawy antymonopolowe.

Skargi złożyła między innymi brytyjska porównywarka cen Foundem, specjalizująca się w zagadnieniach prawnych francuska wyszukiwarka Ejustice.fr i portal konsumencki Ciao, który od połowy 200. roku jest spółką córką Microsoftu. Google nie będzie się uchylał od żądań Komisji, odpowie na skargi i dostarczy dodatkowych informacji.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Google jest świadomy faktu, że te skargi spotkają się z wielkim zainteresowaniem i w związku z tym postanowił przedstawić wyjaśnienia w tej sprawie –. twierdzi Holtz. Według prawniczki przedsiębiorstwa Foundem i Ejustice.fr oświadczyły, że w ukierunkowanych na konkretną tematykę wyszukiwarkach są bezpośrednimi konkurentami Google'a. Obie firmy skarżą się na to, że koncern z Mountain View degraduje ich wyniki wyszukiwania w listach linków. Ciao przedstawił Komisji Europejskiej zastrzeżenia do warunków świadczenia usługi w systemie reklamy Google AdSense, które już wcześniej zostały przedłożone federalnemu urzędowi antymonopolowemu w Niemczech.

Google zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne dla podmiotów komercyjnych jest dobre ulokowanie w rankingu wyników wyszukiwania i przyznaje, że system wyszukiwarki tej firmy nie działa perfekcyjnie, ale chodzi tutaj o bardzo trudny techniczny problem, z którym Google zmaga się dzień w dzień wiele milionów razy –. pisze Holtz. Jej firma nie ma nic przeciwko wertykalnym wyszukiwarkom. Serwisy takie jak Moneysupermarket.com, Opodo i Expedia zwykle w wynikach wyszukiwania uzyskują wysokie pozycje. Google podkreśla, że nie ma zamiaru szkodzić wolnej konkurencji i jest otwarte na prawdziwe zastrzeżenia.

Google zauważa, że Foundem jest członkiem założonej między innymi przez Microsoft grupy Initiative for a Competitive Online Marketplace (ICOMP). Jej dyrektor Auke Haagsma w ubiegłym roku podczas kongresu wyszukiwarek powiedział, że ze względu na potęgę rynkową Google'a jego firma nie jest w stanie działać na zasadach w pełni konkurencyjnych. Gigant usług wyszukiwania wykorzystał pozycję monopolisty, kiedy Foundem pewnego dnia przestał się pojawiać w jego indeksach. W związku z tym grupa ICOMP złożyła skargę w Komisji Europejskiej.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)