Facebook rusza do wyścigu o nasze zdrowie
Google pracuje nad platformą Google Fit, mającą zbierać dane ze wszystkich wearables oraz aplikacji zdrowotnych, a potem je analizować. Apple ma na iPhone’ie swoją usługę HealthKit, rejestrującą i badającą dane dotyczące naszej kondycji. A że ochrona zdrowia to świetny interes, Facebook nie mógł odpuścić takiej szansy zarobku.
03.10.2014 | aktual.: 06.10.2014 10:20
Google pracuje nad platformą Google Fit, mającą zbierać dane ze wszystkich wearables oraz aplikacji zdrowotnych, a potem je analizować. Apple ma na iPhone'ach swoją usługę HealthKit, rejestrującą i badającą dane dotyczące naszej kondycji. A że ochrona zdrowia to świetny interes, Facebook nie może odpuścić takiej szansy.
Z informacji agencji Reuters wynika, że Facebook jest w trakcie rozmów z ekspertami z branży medycznej i znajduje się na wczesnym etapie formowania zespołu, mającego tworzyć mobilne aplikacje i narzędzia, związane z szeroko pojętą ochroną zdrowia. Poza oczywistymi aplikacjami zdrowotnymi, firma chce podobno tworzyć internetowe społeczności, wspierające osoby borykające się z podobnymi schorzeniami. Jak widać, Facebook doszedł do wniosku, że użytkownicy poszukują rady i wsparcia w sieciach społecznościowych, więc należy to wykorzystać.
Społecznościowy gigant przygląda się bacznie ochronie zdrowia od dłuższego czasu. Już w roku 201. wprowadził możliwość oznaczania przez użytkowników, czy wyrażają zgodę na zostanie dawcami organów po śmierci. Jednak to była wyłącznie wprawka - polowanie na uwagę internautów i idące za nim krok w krok pieniądze dopiero się rozpoczyna.