Zgłoś brak telefonu stacjonarnego lub Internetu

Zgłoś brak telefonu stacjonarnego lub Internetu
05.09.2008 12:21
Zgłoś brak telefonu stacjonarnego lub Internetu
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

UKE, realizując cele określone w strategii regulacyjnej na lata 2008-2010, rozpoczął prace nad stworzeniem ogólnokrajowej mapy zasięgu funkcjonowania usługi powszechnej, określeniem obszarów o najsłabszym dostępie do telefonii stacjonarnej oraz stworzeniem mapy dostępu do szerokopasmowego Internetu. Po operatorach przyszedł czas na pytania do użytkowników.

UKE, realizując cele określone w strategii regulacyjnej na lata 2008-2010, rozpoczął prace nad stworzeniem ogólnokrajowej mapy zasięgu funkcjonowania usługi powszechnej, określeniem obszarów o najsłabszym dostępie do telefonii stacjonarnej oraz stworzeniem mapy dostępu do szerokopasmowego Internetu.

UKE wystąpił już do operatorów z prośbą o wypełnienie dwóch ankiet, które posłużą do zebrania danych. Dane do UKE mają trafić do 19 września.

Teraz Urząd zwraca się do potencjalnych użytkowników usług, jako osób bezpośrednio odczuwających dyskomfort z powodu braku dostępu do usługi powszechnej lub do Internetu szerokopasmowego, a zarazem oczekujących na jego możliwie maksymalne zniwelowanie. Urząd prosi o zgłaszanie informacji poprzez wypełnienie załączonych ankiet - na temat zamieszkiwanych obszarów, na których nie jest świadczona usługa powszechna lub dostęp do szerokopasmowego Internetu poprzez łącze stałe.

Przekazane informacje będą stanowiły ważny element rozpoznania zagadnienia i przyczynią się do pełniejszego uzyskania obrazu obecnego poziomu zasięgu stacjonarnego Internetu szerokopasmowego i usługi powszechnej, jak również faktycznego zapotrzebowania na tego rodzaju usługi. Przypomnieć jednocześnie należy, że usługa Internetu szerokopasmowego nie należy do katalogu usług wchodzących w skład usługi powszechnej, a zatem jej świadczenie może być promowane i wspierane przez administrację, także w postaci inicjatyw takich jak Mapa, ale nie może być egzekwowane środkami administracyjno-prawnymi.

Intencją UKE nie jest uzyskanie informacji o problemach poszczególnych konsumentów z jakością Internetu czy współpracą z konkretnym operatorem

Przygotowane zostały formularze ankiet na których można zgłaszać informacje:
- Ankieta dla usługi powszechnej (telefon stacjonarny)
- Ankieta dla dostępu szerokopasmowego do sieci Internet

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)