Windows 7: Koniec wsparcia technicznego

Windows 7: Koniec wsparcia technicznego
Źródło zdjęć: © chip.pl

13.01.2015 10:46, aktual.: 13.01.2015 13:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W październiku 2013 roku Windows 7 został wycofany z samodzielnej sprzedaży. Faza jego podstawowego wsparcia, w którym mogliśmy liczyć na bezpłatne aktualizacje wprowadzające poprawki dotyczące stabilności systemu i nowych funkcjonalności właśnie dobiegła końca.

Od 13 stycznia 2015 Windows 7 wchodzi w fazę dodatkowego wsparcia. Potrwać ma ona pięć lat. Co to oznacza dla użytkownika końcowego? Różnica polega przede wszystkim na tym, że nie będziemy już otrzymywać żadnych nowych funkcji takich jak chociażby kolejne wydania DirectX. Nie będziemy mogli także liczyć na bezpłatną pomoc techniczną. Firmy, które dalej korzystają z Windows 7 i chcą mieć zapewnioną pomoc techniczną, mają 90 dni (licząc od 13 stycznia) na zawarcie umowy dotyczącej wsparcia dodatkowego. Poprawki dotyczące bezpieczeństwa czy błędów krytycznych dalej będą udostępniane.

Docelowo faza wsparcia dodatkowego trwa 5 lat, ale firma może ją wydłużyć, jeśli wymagać będzie tego sytuacja na rynku - podobnie jak miało to miejsce w przypadku wsparcia dla Windowsa XP.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Anonymous zaczęli już walkę z terrorystami!

wsparciemicrosoftwiadomości
Komentarze (42)