W e-handlu ceniona prostota

W e-handlu ceniona prostota
10.09.2007 10:00

Polskie firmy IT wykorzystują systemy do e-handlu głównie do składania zamówień i poszukiwania informacji o produktach - wynika z sondy przeprowadzonej przez Veracomp. Nie interesują ich za to prawie zupełnie bardziej wyrafinowane możliwości oferowane przez to oprogramowanie.

Firma Veracomp przeprowadziła ankietę dotyczącą korzystania z systemów handlu internetowego w sektorze business-to-business ( B2B ). Badanie objęło 308 firm informatycznych, głównie średniej wielkości. Z ankiety wynika, że polskie firmy z branży IT używają systemów do e-handlu do składania zamówień ( 47% ) i poszukiwania informacji ( 53% ). W tej drugiej grupie 46% ankietowanych firm wykorzystuje systemy handlu internetowego do wyszukiwania informacji o produktach, a tylko 7% szuka w ten sposób informacji biznesowych np. o limitach kredytowych, fakturach, płatnościach, czy zleceniach serwisowych.

Za największą zaletę systemów do handlu internetowego ankietowani uznają ich przejrzystość i intuicyjność ( 27% ). 23% ankietowanych docenia najbardziej informacje o produktach ( opisy, parametry techniczne i zdjęcia produktów ). Inne chwalone cechy systemów do e-handlu to szybkość działania ( 11% wskazań ) i łatwość składania zamówień ( 9% ).

Niewiele firm ( ok. 3% ) docenia natomiast takie możliwości, jak negocjowanie cen w sieci, pobieranie duplikatów faktur w formacie PDF czy aukcje internetowe. Tylko 1% badanych chce kontaktu on-line w formie elektronicznego czatu z handlowcem.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)