VEDIA - polska marka szybko rośnie

VEDIA - polska marka szybko rośnie

VEDIA - polska marka szybko rośnie
02.03.2009 12:53, aktualizacja: 02.03.2009 13:40

Rozpoznawalność marki VEDIA wzrosła w 2008 roku o blisko 300 proc. Polski producent zajął 10 miejsce wśród wszystkich dostawców odtwarzaczy multimedialnych

. Dzięki doskonalym wynikom sprzedaży, w ciągu roku obecności na rynku VEDIA zdobyła blisko 3 proc. udziału w rynku odtwarzaczy multimedialnych.

- To doskonały wynik, szczególnie że jest to niezwykle konkurencyjny rynek, na którym najważniejsi gracze działają od wielu lat - mówi Mirosław Włodarczyk, prezes VEDIA - Fakt ten cieszy nas tym bardziej, że nigdy nie zdobywaliśmy rynku za pomocą niskich cen urządzeń.

Obraz
© (fot. Vedia)

Blisko 3 proc. udział w rynku VEDIA osiągnęła oferując wyłącznie produkty OEM. W ciągu roku stała się trzecią marką oferującą modele rebrandingowe w kraju. W grudniu 200. roku do oferty został wprowadzony odtwarzacz A10 - pierwszy model, który został zaprojektowany przez polskich designerów.

- W 200. roku naszym celem jest podwojenie udziałów w rynku - mówi Mirosław Włodarczyk. - W tym roku wprowadzamy do oferty kilka autorskich, innowacyjnych modeli odtwarzaczy przeznaczonych dla różnych grup odbiorców. Obserwując rosnącą sprzedaż modelu A10 jestem przekonany, że zrealizujemy nasze plany. Dzięki rozszerzeniu oferty o własne produkty przestaniemy konkurować wyłącznie z dostawcami urządzeń OEM.

Model A10 jest najprostszym odtwarzaczem audio w ofercie VEDIA. Charakteryzuje się jednak kilkoma unikalnymi cechami, niezwykle istotnymi dla osób, którym zależy wyłącznie na słuchaniu muzyki m.in.: baterią pozwalającą na korzystanie z urządzenia przez 50 godzin, FM transmiterem, umożliwiającym dzielenie się przez radio muzyką czy dwoma wyjścia słuchawkowymi.
W ciągu kilku najbliższych miesięcy w ofercie VEDIA mają się pojawić cztery modele odtwarzaczy multimedialnych: B6. X11, Z10 oraz V59. Dwa pierwsze zostały przedstawione podczas Consumer Electronics Show (CES), największych na świecie międzynarodowych targów poświęconych elektronice użytkowej oraz nowym technologiom. Model Z10 światło dzienne ujrzy podczas najbliższych targów CeBIT.

Flagowym modelem nowej oferty VEDIA jest model X11. urządzenie typu MID (Mobile Internet Device), będące zaawansowanym odtwarzaczem multimedialnym rozbudowanym o funkcje przeglądania Internetu dzięki wbudowanemu WiFi. Będzie pozwalał oglądać filmy bez konwersji z napisami AVI, ASF, WMV, MPG, OGM), a także słuchać muzyki z bardzo bogatego zestawu plików audio (MP3, WMA, ASF, OGG, WAV, FLAC, APE, MPC, WV). Nad jakością brzmienia czuwać będzie kodec firmy Woflson, wzmacniacz sygnału firmy National oraz system SRS WOW HD. Urządzenie ma 3,5” wyświetlacz, wbudowane wyjście TV-out, radio, dyktafon.

Z kolei VEDIA B6 jest urządzeniem rozwijającym koncepcję przyświecającą pracom nad znajdującym się obecnie w sprzedaży modelem A10. Jego sercem jest mikroprocesor firmy Sigamtel (3750), który gwarantuje szybką i stabilną pracę oraz niezwykle ciekawe brzmienie. Wśród obsługiwanych formatów znajdują się: MP3, WMA (DRM), Ogg Vorbis, FLAC, APE, AAC. Jakość brzmienia oraz poszczególne pasma będzie można regulować poprzez ustawienia equalizera. Ważnym dodatkiem jest światowej sławy system polepszania basu i brzmienia - SRS WOW HD. VEDIA B6 ma wbudowany wyświetlacz 2,4”, na którym można oglądać filmy w formacie AVI, ale także m.in. pliki FLV z YouTube. Jest wyposażone także w FM Transmiter, czytnik kart microSD, microSDHC (do 16 GB) oraz wejście line-in ze wzmacniaczem pozwalającym na podłączenie zewnętrznego mikrofonu. Podobnie jak A10 charakteryzuje się bardzo długim czasem pracy wynoszącym około 40 godz.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)