Uzbekistan: 9,5 mln klientów bez zasięgu

Uzbekistan: 9,5 mln klientów bez zasięgu

Uzbekistan: 9,5 mln klientów bez zasięgu
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos
23.07.2012 13:02, aktualizacja: 23.07.2012 13:54

Miliony klientów największej sieci komórkowej w Uzbekistanie - Uzdunrobita, na 10 dni odłączonych zostało od sieci. Powodem tego była decyzja wydana przez tamtejszego regulatora.

  1. lipca rząd Uzbekistanu zawiesił największemu operatorowi komórkowemu licencję na 10 kolejnych dni. Powodem były nieprawidłowości finansowe wykryte przez prokuraturę oraz urząd podatkowy. Efektem tego jest 9,5 mln klientów, którzy pozostawieni zostali bez łączności z siecią.

Całej sprawie pikanterii dodaje fakt, że rząd ma pretensję do sieci _ Uzdunrobita _ o sposób, w jaki wyłączona została jej infrastruktura. Zamiast wyłączać ją stopniowo, operator odłączył wtyczkę jednocześnie we wszystkich nadajnikach. To sprawiło, że klienci zamiast maksymalnie 3 dni, pozostaną bez zasięgu przez 10.

Jakby tego było mało, klienci operatora, który kontroluje około 40% z 25 mln rynku, poinformowani zostali o planowanej przerwie w dostępie do sieci zaledwie kilka godzin wcześniej. Oznacza to, że nie mieli zbyt dużo czasu, aby zabezpieczyć się przed jej skutkami.

Przed punktami sprzedaży pozostałych czterech operatorów ustawiły się duże kolejki. Oprócz względów logistycznych zachodzi również obawa, czy operatorzy ci będą w stanie przyjąć oraz obsłużyć tak dużą liczbę nowych klientów.

Tymczasem _ Uzdunrobita _ obiecała, że klienci nie będą musieli płacić abonamentu za 10-dniową przerwę w dostępie do sieci. Informacja ta pojawiła się jedynie na profilu operatora na Facebooku, gdyż jego strona nie poradziła sobie z obsługą ruchu wywołanego przez zaniepokojonych klientów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)