Twitter: nowy układ strony

Usługa mikroblogowa Twitter ma stać się bardziej atrakcyjna dla użytkowników: będzie im łatwiej dodawać do "ćwierknięć" obrazy i materiały wideo. Operator platformy zaprezentował właśnie projekt nowego układu strony, na której treści multimedialne da się wyświetlać bez przechodzenia na inną witrynę.

Twitter: nowy układ strony
Źródło zdjęć: © Twitter

Usługa mikroblogowa Twitter ma stać się bardziej atrakcyjna dla użytkowników: będzie im łatwiej dodawać do "ćwierknięć" obrazy i materiały wideo. Operator platformy zaprezentował właśnie projekt nowego układu strony, na której treści multimedialne da się wyświetlać bez przechodzenia na inną witrynę.

Łatwiejsze stanie się także zdobywanie informacji o innych użytkownikach. W celu osadzania w serwisie materiałów multimedialnych Twitter nawiązał współpracę z portalami Dailybooth, DeviantArt, Etsy, Flickr, Justin.TV, Kickstarter, Kiva, Photozou, Plixi, Twitgoo, TwitPic, TwitVid, UStream, Vimeo, Yfrog i YouTube.

Obraz
© Okno Twittera zostanie podzielone na dwie części: po lewej stronie zobaczymy klasyczną oś czasu, a po prawej materiały multimedialne (fot. Twitter)

Nowy Twitter będzie oddawany do użytku stopniowo w ciągu najbliższych tygodni. Szef Twittera Evan Williams zapewniał w jednym z wywiadów, że zmieniona szata graficzna pozwoli internautom otrzymywać więcej informacji w krótszym czasie. Na pomysł pierwszego dużego przeprojektowania strony wpadł właśnie Williams: dziwiło go, że mimo dość trudnej nawigacji usługa zyskała 160 milionów użytkowników. Według własnych statystyk niemal 8. procent internautów czytało wiadomości zamieszczane w portalu, korzystając z przeglądarki WWW. Teraz strona może się stać także bardziej interesująca dla reklamodawców.
Do tej pory Twitter bardzo ostrożnie wchodził w biznes sprzedaży miejsca reklamowego. Zdaniem analityka Augie Raya z firmy Forrester Research, cytowanego w "San Francisco Chronicle", przeprojektowanie strony to poważny krok dla serwisu: aż 7. procent użytkowników Twittera jest jedynie widzami, którzy nie zamieszczają własnych wiadomości. Możliwe, że teraz publiczność się zwiększy, a wraz z nią przybędą reklamodawcy.

Równocześnie z nowym layoutem witryny na stronie pojawią się funkcje, którymi dotychczas dysponowały jedynie różne klienty Twittera. Mowa o producentach aplikacji takich jak TweetDeck, Brizzly albo Seesmic. Najwyraźniej Twitter kontynuuje obraną wcześniej politykę konfrontacji z dostawcami oprogramowania; przed kilkoma miesiącami serwis przejął bezpłatne narzędzie Tweetie dla iPhone'a, a następnie zaczął je darmowo rozpowszechniać jako oficjalnego klienta.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)