THQ wybiera Nvidia PhysX
Firmy THQ i Nvidia podpisały porozumienie, na mocy którego technologia PhysX zostanie zaimplementowana w nadchodzących grach ze stajni THQ. Nvidia PhysX będzie obecna w produkcjach na PC, WII, Xbox 360 i PS3.
21.12.2008 | aktual.: 22.12.2008 09:24
Roy Tessler, przedstawiciel firmy THQ mówi: "Nvidia PhysX pozwala na uzyskanie niesamowitych efektów fizycznych i pomoże nam w produkcji innowacyjnych gier. Przy wsparciu CPU i GPU, technologia ta daje swobodę w projektowaniu środowiska i dostarcza niezapomnianych wrażeń z rozgrywki."
Technologia PhysX stała się własnością Nvidii w lutym 2008 roku, po przejęciu firmy AGEIA. Umożliwia ona twórcom gier odwzorowywanie zjawisk fizycznych i zwiększanie stopnia interakcji między poszczególnymi obiektami dostępnym w świecie gry. Atutem PhysX jest możliwość przyspieszania obliczeń w oparciu o technologię CUDA, obsługiwaną przez wybrane karty graficzne z rodziny GeForce.
Firma THQ na razie nie uchyliła rąbka tajemnicy, które z zapowiadanych przez nią gier, zostaną wyposażone w technologię Nvidia PhysX. Wśród produkcji sygnowanych znakiem tej firmy można znaleźć takie tytuły jak Warhammer 40,000: Dawn of War - http://www.idg.pl/news/146999.html, Supreme Commander czy Full Spectrum Warrior.