Telezakupy 2.0 - czy Polacy pokochali liveshopping?

Gdy połączyć to, co internauci kochają najbardziej, czyli wideo i zakupy, otrzymamy przepis na sprzedażowy sukces. Firma badawcza Report Linker szacuje, że podczas, gdy globalna wartość rynku handlu wideo wyniosła w 2022 r. 526,72 mld USD, w 2028 r. ma osiągnąć 2,79 bln USD. Oznacza to blisko pięciokrotny przyrost. Również w Polsce obserwujemy wzrost zainteresowania tą formą zakupów, wynika z danych Komputronik.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Chodziliśmy do pracy, robiliśmy zakupy w sklepach stacjonarnych, zaczęliśmy pracować przez internet i tam też rozkwitł handel online. Jednak nasze zamiłowanie do oglądania towaru przed zakupem nie osłabło, dlatego rosnącą popularnością cieszy liveshopping, który stara się przywrócić interakcję i atmosferę tradycyjnych straganów.

A jak to wygląda cały proces w praktyce? Użytkownicy, którzy oglądają transmisję, mogą tego samego dnia kupować wybrane produkty w promocjach ogłaszanych przez prowadzących. Przy tej okazji często wykorzystuje się kody rabatowe, które są aktywne zaledwie przez kilka godzin.

Boom na wideozakupy

Jak wynika z globalnych danych zebranych przez firmę analityczną Report Linker zainteresowanie tą formą zakupów wystrzeliło. Zgodnie z ich najnowszym raportem globalna wartość rynku handlu wideo wyniosła w 2022 r. 526,72 mld USD. Prognozy wskazują, że zaledwie 6 lat później ma osiągnąć 2,79 bln USD. Oznacza to blisko pięciokrotny przyrost (498%).

W podobnym tonie wypowiadają się eksperci firmy konsultingowej McKinsey, którzy przewidują, że za 3 lata aż 20% całej sprzedaży e-commerce będzie pochodzić ze "sprzedaży na żywo", która przeżywa właśnie swój renesans. Wszystko dzięki rozwojowi technologii i nowym trendom zakupowym – uważają eksperci. Nie inaczej jest w Polsce, jak wynika z danych Komputronik, ich ostatni liveshopping to najlepszy dzień pod względem generowanych przychodów od 3 lat.

Co więcej, dane zebrane przez polską markę pokazują, że współczynnik konwersji jest nawet o 5-10 razy większy niż wynosi średnia w branży. Podczas ostatniej zrealizowanej akcji liveshoppingowej, efekty były lepsze niż przy wykorzystaniu jakiejkolwiek innej formy promocji – przychód był o około 80% większy niż przeciętnie tego miesiąca.

Połączenie możliwości, jakie daje ta forma promocji z technologią, skutkuje nieprzeciętnymi rezultatami. Streaming wideo w wysokiej jakości, interakcja z odbiorcami w czasie rzeczywistym i brak konieczności wychodzenia z domu sprawiają, że klienci coraz chętniej śledzą wielogodzinne show. Dzięki prezentacji na żywo mogą oni dokładnie zapoznać się z produktem, jeszcze zanim on do nich trafi, nie kupują więc tzw. kota w worku, a to zdecydowana przewaga nad zakupami online w tradycyjnej formie.

Chińska moda w Polsce

O sile oddziaływania tej metody przekonano się w Chinach, gdzie liveshopping stał się jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży online. Zjawisko to rozlało się na prawie wszystkie segmenty rynku, od mody i kosmetyków po produkty spożywcze, a także poza granice Państwa Środka.

Choć LiveShopping nie jest jeszcze tak popularny w Polsce, jak w Chinach, zaczyna zdobywać coraz więcej zwolenników. Według raportu firmy badawczej Gemius, około 11% Polaków korzystało z zakupów na żywo, a 21% zadeklarowało chęć skorzystania z tej formy zakupów w przyszłości.

- Liveshopping umożliwia firmom docieranie do wcześniej nieosiągalnych segmentów rynku, a także budowanie silniejszych, bardziej osobistych relacji z konsumentami, a to ogromny potencjał dla marek. Drugim z kluczowych aspektów tej formy sprzedaży jest jego dynamizm. W tych dniach zawsze odnotowujemy rekordy w ruchu na stronie. Natychmiastowe oferty, promocje i konkursy dodają elementu niespodzianki i ekscytacji, który przyciąga widzów i zwiększa ich zaangażowanie. Przykładowo: nasz październikowy liveshopping to najlepszy dzień pod względem generowanych przychodów od 3 lat. Dlatego 31 maja organizujemy już trzecią edycję wydarzenia w tej formule. - mówi Wojciech Buczkowski, prezes Komputronik.

Wykorzystując tę formę promocji wszystkie firmy handlowe, niezależnie od wielkości, mają szansę na skierowanie oferty do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców. Dziś dzięki wykorzystaniu danych i wsparciu sztucznej inteligencji. Te cechy wskazują, że sprzedaż na żywo ma olbrzymi potencjał, aby stać się jednym z dominujących modeli zakupowych w najbliższej przyszłości.

Materiał Sponsorowany przez Komputronik
Źródło artykułu: WP Tech
Wybrane dla Ciebie
USA wzmacniają potencjał. Kompleks Dark Eagle już z pełnym uzbrojeniem
USA wzmacniają potencjał. Kompleks Dark Eagle już z pełnym uzbrojeniem
Rosjanie pokazali nagrania. Kopiują rozwiązania z Ukrainy
Rosjanie pokazali nagrania. Kopiują rozwiązania z Ukrainy
Zyskają Rosjanie? Sojusznik Putina wykorzysta europejski pocisk
Zyskają Rosjanie? Sojusznik Putina wykorzysta europejski pocisk
Powiedzieli "nie". Odradzają Szwecji wysłanie samolotów do Ukrainy
Powiedzieli "nie". Odradzają Szwecji wysłanie samolotów do Ukrainy
Chińskie czołgi. Inspiracja frontem w Ukrainie
Chińskie czołgi. Inspiracja frontem w Ukrainie
Pradawne skały zaskakują. Mogą pochodzić z proto-Ziemi
Pradawne skały zaskakują. Mogą pochodzić z proto-Ziemi
NATO ostrzega przed produkcją rosyjskiej broni. Moskwa wciąż groźna
NATO ostrzega przed produkcją rosyjskiej broni. Moskwa wciąż groźna
Manewry Steadfast Noon 2025. NATO ćwiczy użycie broni jądrowej
Manewry Steadfast Noon 2025. NATO ćwiczy użycie broni jądrowej
Talibowie wyciągają potężną broń. Nie powinni jej mieć
Talibowie wyciągają potężną broń. Nie powinni jej mieć
Cztery F-35 leciały do Europy. Jeden nie dotarł
Cztery F-35 leciały do Europy. Jeden nie dotarł
Ukrainiec o rakiecie Flamingo. Broń nadal przechodzi testy
Ukrainiec o rakiecie Flamingo. Broń nadal przechodzi testy
Nikt już nie chce tej broni. To efekt wyciągania wniosków z Ukrainy
Nikt już nie chce tej broni. To efekt wyciągania wniosków z Ukrainy