Świat mody uwielbia nowinki techniczne

Świat mody uwielbia nowinki techniczne
27.05.2015 09:02
Świat mody uwielbia nowinki techniczne
Źródło zdjęć: © Mayer/face to face
288763784850454675
Źródło zdjęć: © (fot. Mayer/face to face)

Znani projektanci modowi już nie tylko chcą zawojować świat nową kolekcją ubrań, ale zaczynają prężnie wkraczać na rynek technologiczny. W tej chwili powstaje zupełnie nowa branża „fashionology”, która ma pożenić obie te dziedziny. Urządzenia już nie tylko mają być nafaszerowane najlepszymi „bebechami”, ale powinny mieć nowoczesny i modny design.

Jakiś czas temu Diane von Furstenberg zaprojektowała z myślą o kobietach oprawki do okularów Google Glass.

288763784850585747
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Za to całkiem niedawno znany raper Will.i.am ogłosił, że we współpracy z Gucci ma zamiar stworzyć rodzaj inteligentnej bransoletki, która będzie modna i jednocześnie bardzo zaawansowana technologicznie. Ma ona łączyć się z telefonem komórkowym za pomocą Bluetooth, dzięki czemu będzie można wykonywać połączenia, odbierać wiadomość sms, email, odtwarzać muzykę.

Dla osób ceniących sport będzie zainstalowany pakiet funkcji fitness. Dodatkowo do bransoletki zostanie wbudowany własny osobisty asystent z możliwością sterowania głosem. Niestety, nie wiadomo jeszcze kiedy przyjdzie nam się pobawić smartwatchem. Piosenkarz oraz Gucci milczą na temat ceny oraz dostępności nowego produktu.

288763784850782355
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Światła, kamera, akcja!

Francuski dom mody, Dior postanowił pójść w stronę magii wirtualnej rzeczywistości. Stworzył urządzenie Dior Eyes w technologii 3D. Za jego pomocą chce uszczknąć rąbka tajemnicy i pokazać osobom, które raczej nie będą mieć szansy znalezienia się za kulisami pokazu, jak wyglądają przygotowania na backstage’u.

Na pewno nie należy się spodziewać, że od teraz pokazy mody Diora będzie można oglądać w zaciszu własnego domu w pidżamie. Co to, to nie. Dzięki temu urządzeniu można na chwilę zmienić się w zakulisowego podglądacza i zobaczyć, jak wygląda praca wizażystów, modelek czy modeli podczas przygotowań do wielkiego wydarzenia. Same pokazy trzeba będzie doświadczać na żywo. Dior Eyes ma być dostępne już w czerwcu, ale tylko w wybranych butikach.

Wychodzi na to, że branża „fashionology” ma coraz więcej do powiedzenia na rynku technologicznym. Projektanci stają się coraz bardziej otwarci na nowinki techniczne i wymyślają swoje własne gadżety, które mogą konkurować ze znanymi producentami ze świata technologii.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)