Stwórz skomplikowany algorytm i wygraj 45 000 dolarów
Crowdsourcing to nowy, bardzo innowacyjny trend wypierający ostatnimi czasy klasyczny outsourcing. Polega on na angażowaniu grupy kilkuset, a nawet kilku tysięcy specjalistów do pracy nad projektem. Osiągnięte w ten sposób rezultaty są zawsze najlepsze z możliwych i właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się właśnie na ten krok. Warto wspomnieć iż Gartner, umieścił crowdsourcing na swojej liście najważniejszych technologii na rok 2011
20.05.2011 | aktual.: 20.05.2011 13:59
Kanadyjska firma FIND Technologies Inc. rozwijającą nowoczesną technologię pomiaru właściwości elektromagnetycznych substancji chemicznych, stanęła przed problemem stworzenia bardzo wydajnego algorytmu, którego nie była w stanie rozwiązać ani we własnym zakresie, ani przy zastosowaniu klasycznego outsourcingu. W tym właśnie celu firma zdecydowała się zlecić prace badawcze międzynarodowej grupie specjalistów, poprzez ogłoszenie konkursu z nagrodą główną w wysokości 4. 000 dolarów. Konkurs jest rozgrywany na pierwszej tego typu na świecie polskiej platformie, TunedIT. Zadanie jest proste: musisz stworzyć algorytm, który przypisze automatycznie etykiety trzech różnych substancji do 1500 próbek testowych. Jeżeli przynajmniej 95% etykiet będzie poprawnych, 45 000 jest twoje.
Firma FIND posiada już algorytm, który rozwiązuje to zadanie ze skutecznością rzędu 79%. Jednak żeby technologia mogła znaleźć zastosowanie w życiu codziennym, potrzebne jest rozwiązanie znacznie bardziej wydajne.
Konkurs będzie trwał 6 miesięcy lub do momentu przekroczenia progu 95. wydajności. Każdy programista, statystyk, specjalista data mining może wziąć w nim udział. Oficjalna strona konkursu: