Sony chciałoby przerywać gry... reklamami

Do tej pory jeśli jakiś produkt pojawiał się w grze, było to na zasadach produkt placement i można go było znaleźć na plakatach czy bannerach przy torach wyścigowych. Sony Computer Entertainment America złożyło jednak patent, w którym domaga się prawa do rozwiązania polegającego na przerwaniu zabawy i wyświetleniu reklam.

Sony chciałoby przerywać gry... reklamami
Źródło zdjęć: © bachmont / flickr.com / CC

05.06.2012 10:47

Patent zakłada zawieszenie „treści interaktywnej”. by wyświetlić reklamę. Po przerwie na reklamę „treść interaktywna” ma być wznowiona. Wniosek patentowy, który Sony złożyło w lipcu zeszłego roku, a w listopadzie otrzymało patent, sugeruje, że gracze mieliby być ostrzegani przed zbliżającą się reklamą poprzez wiadomość lub zwolnienie gry.

Patent wspomina także o przerywaniu gier sieciowych, co potwierdzałoby tezę, że Sony naprawdę myśli o wprowadzeniu takiego rozwiązania. Podczas gier sieciowych takie same reklamy miałyby się wyświetlać wszystkim użytkownikom jednocześnie lub byłyby dobierane w zależności od użytkownika.

Patent co prawda został wydany, nie wiadomo jednak na jaką skalę Sony chciałoby wprowadzać to rozwiązanie. Nie trzeba chyba pisać, że przerywanie gier reklamami będzie tak samo irytujące, jak przerywanie nimi filmów i nikt normalny nie zdecydowałby się na wprowadzenie tego typu rozwiązania w sprzedawanych grach. Ale już w produkcjach free-to-play nietrudno sobie wyobrazić coś takiego. A to, w połączeniu ze słabymi wynikami Sony, rzuca dość ponury cień na nadchodzącą premierę Dust 51. – Sony wcześniej czy później wprowadzi przerwy na reklamę. Miejmy nadzieję, że jednak będzie to później.

reklamygry komputerowesony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (57)