SMS‑y rządzą w polskim e‑marketingu
Możliwości reklamowania się w smartfonach przybywa, ale firmy ze wszystkich branż nadal garną się do esemesów
16.04.2014 | aktual.: 16.04.2014 15:21
Wyrastające jak grzyby po deszczu smartfonowe aplikacje mogą być nową ziemią obiecaną komunikacji i marketingu, ale do komórek w kieszeniach Kowalskich wciąż łatwiej dotrzeć za pomocą starego, dobrego esemesa.
Na to przynajmniej wskazują wyniki badan konsumentów oraz firm reklamujących się w kanale mobilnym, przeprowadzonych na potrzeby raportu "Komunikacja SMS w Polsce 2013. i jego biznesowego suplementu przez serwis Platforma SerwerSMS.pl.
Według branżowych szacunków, w najbliższych latach liczba wysyłanych esemesów nadal będzie rosnąć, mimo przerzucania się konsumentów - zwłaszcza młodszych - na mobilne komunikatory.
Przez esemesy najczęściej kontaktują się z klientami firmy z branż: telekomunikacyjnej, ochrony zdrowia, finansowej i odzieżowej. Jednocześnie co trzeci Polak deklaruje, że nie ma nic przeciwko esemesom z informacjami o promocjach w sklepach czy punktach usługowych, z których korzysta - najchętniej z branż: odzieżowej, spożywczej oraz AGD i RTV.