Śmierć pop‑upom! UKE bierze się za irytujące reklamy

Śmierć pop-upom! UKE bierze się za irytujące reklamy

13.10.2008 11:33, aktual.: 13.10.2008 12:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził blisko 200 popularnych stron w sieci

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdził blisko 200 popularnych stron w sieci.

Okazało się, że większość z nich posługuje się pop-upami (wyskakującymi reklamami), których niemal nie sposób wyłączyć. Gdy najeżdża się na nie kursorem, uciekają, a gdy naciska się krzyżyk zamknięcia, odsyłają do następnej strony. Niektóre w ogóle nie mają pola zamknięcia, jest ono nieaktywne bądź pojawia się dopiero po kilkunastu sekundach. Wprawdzie pop-upy nie są zakazane, jednak gdy nie można natychmiast ich wyłączyć, stanowią zakazaną ingerencję w sferę prywatności internautów. Za umieszczanie nielegalnych okienek UOKiK chce nakładać karę w wysokości do 1. procent przychodów serwisu.
Judyta Sierakowska

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także