Samsung Galaxy S5 pobił rekord modelu S4
Dla niektórych ta wiadomość może wydawać się zaskakująca, dla innych nie. Do tej pierwszej grupy należą pewnie te osoby, które uznawały S5 za "odgrzewany kotlet", w gruncie rzeczy nie różniący się zbytnio od poprzednika. Ale – jak widać – specyfikacja techniczna to nie wszystko.
13.05.2014 | aktual.: 13.05.2014 09:46
Różnica nie jest duża, ale jest – tym razem Samsungowi wystarczyło tyko 25 dni, żeby na całym świecie rozdystrybuować (bo czasownik "sprzedać" byłby tutaj użyty nieco na wyrost) aż 10 milionów egzemplarzy Galaxy S5. To wprawdzie tylko 2 dni krócej, ale... mimo wszystko krócej. Dla porządku dodajmy, że Galaxy S III osiągnęło podobny wynik w 50 dni, Galaxy S II – w 5 miesięcy, a Galaxy S – w 10 miesięcy.
Jak interpretować tę informację? Oczywiście można to zrobić na różne sposoby, chociażby złośliwie twierdząc, że marketingowa maszyneria Samsunga rzeczywiście świetnie działa, skoro telefon tak nieznacznie różniący się od poprzednika sprzedaje się od niego jeszcze lepiej. Uważamy jednak inaczej – Samsungowi udało się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców z przekazem, że Galaxy S5 to jednak zupełnie inny model, wyposażony między innymi w czytnik linii papilarnych, jeszcze lepiej fotografujący i wodoodporny (ten wątek bardzo często pojawiał się na reklamach). Choć oczywiście sprawność i obfitość działań marketingowo-reklamowych na pewno sprzedaży Galaxy S5 nie zaszkodziła.
Interpretując zaś całą sytuację w szerszym kontekście, można domyślać się, że dominacja Samsunga na rynku smartfonów z systemem Android jest na ten moment raczej niezagrożona...
Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Oficjalna data premiery Windows Phone 8.1