Rosja blokuje dostęp do serwisu Linkedin
17.11.2016 15:01, aktual.: 17.11.2016 15:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W czwartek rosyjska agencja nadzorująca sieci teleinformatyczne w Rosji, Roskomnadzor, poleciła dostawcom internetu zablokowanie dostępu do portalu Linkedin. Ma to związek z nieprzestrzeganiem przez portal nowych przepisów dotyczących przechowywania danych osobowych rosyjskich obywateli.
Nowe prawo weszło w życie we wrześniu ubiegłego roku. Zgodnie z nim wszystkie serwisy, które przechowują informacje o rosyjskich użytkownikach, muszą robić to na serwerach na terenie Rosj. Według Roskomnadzoru Linkedin nie dostosował się do nowych wymogów.
Rzecznik prasowy Roskomnadzoru, Wadim Ampleonski poinformował, że dostęp do Linkedina zostanie zablokowany. Jeden z dostawców internetu, firma Rostelcom, oświadczyła, że już wyłączyła swoim użytkownikom możliwość korzystania z portalu. Dwie pozostałe, MTS i Vimplecom, mają to zrobić w ciągu 24 godzin.
_ „Decyzja Roskomnadzoru zablokuje dostęp do Linkedina milionom użytkowników i firmom, które korzystają z serwisu do rozwijania swojego biznesu”_ – mówi rzeczniczka portalu Anoek Eckhardt.
Zarząd Linkedina chciał spotkać się z rosyjskimi władzami, aby przedyskutować sprawę lokalizacji swoich serwerów i danych. Rzecznik Roskomnadzoru powiedział, że oczekuje takiego spotkania w ciągu dwóch tygodni, ale najpierw musi otrzymać zgodę od ministerstwa spraw zagranicznych i służb bezpieczeństwa jako, że Linkedin to firma zagraniczna.
Jest to pierwszy przypadek zablokowania przez Rosję dostępu do tak dużego zagranicznego portalu. Linkedin ma na całym świecie 467 milionów użytkowników, którzy korzystają z niego do szukania pracy i rozwoju swojej kariery. W rosyjskim serwisie zarejestrowanych było 6 mln osób.