Ringle - nowy pomysł na sprzedaż muzyki
Amerykańskie wytwórnie muzyczne stwierdziły, że klasyczny singel ( czyli promocyjna płyta CD zawierająca jeden lub kilka utworów ) jest już przeżytkiem - donosi Reuters. Dlatego też zdecydowano się na wprowadzenie nowej firmy promowania płyt - jest to tzw. ringle, czyli płyta audio, zawierającą oprócz muzyki również materiały dodatkowe.
Typowy 'ringle' ( nazwa ta jest połączeniem słów single oraz ringtone ) zawierać ma wybrany utwór, promujący nową płytę danego wykonawcy ( obok niego mogą się także znaleźć inne wersje tej samej piosenki ) oraz specjalny elektroniczny kupon, który pozwoli nabywcy na darmowe pobranie z Sieci kilku dzwonków do telefonów komórkowych.
Format ten został zaakceptowany przez większość amerykańskich wytwórni fonograficznych - pierwsze 'ringle' mają pojawić się w sprzedaży już w październiku. W pierwszej kolejności wydawać je będą Sony BMG ( firma szykuje co najmniej 50 tytułów ) oraz Universal Music ( ok. 20 'ringli' ).
Wiadomo już, że dystrybucją nowego typu płyt zajmą się największe amerykański sklepy - zarówno internetowe, jak i tradycyjne. Cen 'ringli' na razie nie podano - przedstawiciele wytwórni fonograficznych mówią jednak, że nie powinny być one droższe od dostępnych obecnie singli.