Prawie 20 mln tabletów do końca 2010 roku
18.10.2010 07:38, aktual.: 18.10.2010 09:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Do końca 2010 roku nabywców znajdzie prawie 20 mln tabletów - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną Gartner.
Do końca 2010 roku nabywców znajdzie prawie 20 mln tabletów - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną _ Gartner _.
Dokładne dane mówią o 19,5 mln tabletów sprzedanych do końca roku. 61% z nich znajdzie nabywców w Ameryce Północnej. Głównym rozdającym karty w tym segmencie rynku będzie iPad, który przetarł szlaki dla tego typu urządzeń.
W kolejnych latach liczba sprzedanych tabletów ma dynamicznie rosnąć. W 2011 roku nabywców ma znaleźć 54,8 mln tych urządzeń, natomiast w 2014 roku - 208 mln. Wszystko dzięki spadającej średniej cenie w kolejnych latach.
W ciągu najbliższych dwóch lat ma ona wynieść poniżej 300 dolarów i stać się bardzo atrakcyjna w stosunku do cen mini notebooków. I to właśnie one mają ponieść największe straty z tytułu wzrostu popularności tabletów.