Prawie 20 mln tabletów do końca 2010 roku

Do końca 2010 roku nabywców znajdzie prawie 20 mln tabletów - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną Gartner.

Prawie 20 mln tabletów do końca 2010 roku
Źródło zdjęć: © Apple

Do końca 2010 roku nabywców znajdzie prawie 20 mln tabletów - wynika z danych przedstawionych przez firmę analityczną _ Gartner _.

Dokładne dane mówią o 19,5 mln tabletów sprzedanych do końca roku. 61% z nich znajdzie nabywców w Ameryce Północnej. Głównym rozdającym karty w tym segmencie rynku będzie iPad, który przetarł szlaki dla tego typu urządzeń.

W kolejnych latach liczba sprzedanych tabletów ma dynamicznie rosnąć. W 2011 roku nabywców ma znaleźć 54,8 mln tych urządzeń, natomiast w 2014 roku - 208 mln. Wszystko dzięki spadającej średniej cenie w kolejnych latach.

W ciągu najbliższych dwóch lat ma ona wynieść poniżej 300 dolarów i stać się bardzo atrakcyjna w stosunku do cen mini notebooków. I to właśnie one mają ponieść największe straty z tytułu wzrostu popularności tabletów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)