Polacy chcą technologicznych nowości
25.06.2007 09:59, aktual.: 25.06.2007 10:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Polacy chcą korzystać z zaawansowanych usług telefonii komórkowej. Na razie na deklaracjach się kończy, bo sądzimy, że są one zbyt drogie. Jednak interesujemy się nimi niemal w tym samym stopniu co Japończycy.
Polacy chcą korzystać z zaawansowanych usług telefonii komórkowej. Na razie na deklaracjach się kończy, bo sądzimy, że są one zbyt drogie. Jednak interesujemy się nimi niemal w tym samym stopniu co Japończycy, światowi liderzy korzystania z nowoczesnych technologii mobilnych.
Na razie tylko niewielka część społeczeństwa używa komórek do innych celów, niż połączenia głosowe i SMS-y. Mimo to, jesteśmy ciekawi nowinek bardziej niż Niemcy, Amerykanie i Brytyjczycy - takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Ericsson Consumer Enterprise Lab.
Grupa użytkowników komórek, która już w tej chwili regularnie korzysta z dodatkowych usług, poszukuje w sieci informacji, dzwonków, tapet, muzyki i gier. Najczęściej ściągają je młodzi ludzie, którzy według badaczy Ericssona są przyszłością rynku nowych usług mobilnych. To oni określają, co zyska popularność. Właśnie dzięki najmłodszym użytkownikom komórek taką furorę zrobiły SMS-y. Można spodziewać się, że w ten sam sposób popularność zyskają nowe usługi multimedialne.
Specjaliści wnioskują, że dzięki dużemu zainteresowaniu Polaków i Węgrów nowościami, oba te kraje są bardzo obiecującymi rynkami dla branży telekomunikacyjnej. Największe szanse upatrują w serwisach oferujących możliwość pobrania plików muzycznych bezpośrednio na telefon. Mamy najwyższy wskaźnik akceptacji takiej usługi wśród wszystkich badanych krajów! Pod tym względem wyprzedzamy nawet Wielka Brytanię kraj, który w Europie od kilku lat był najbardziej otwarty na możliwości oferowane przez nowe technologie. Polscy użytkownicy komórek na czele pożądanych usług stawiają również SMS-y głosowe oraz serwisy lokalizacyjne, takie jak GPS.
Dlaczego na razie w wypadku większości Polaków kończy się na deklaracjach? Ponad połowa badanych uważa, że tego typu usługi są bardzo drogie. Jedna trzecia sądzi, że zbyt trudne jest znalezienie interesujących ich treści do pobrania na telefony komórkowe.