Płatności mobilne bez sms‑ów i aplikacji
Na polskim rynku pojawiła się nowa usługa CallPay.pl, która oferuje klientom płacenie za pomocą telefonu komórkowego poprzez połączenia głosowe, bez użycia aplikacji, łączenia z internetem czy pisania SMS-ów. Usługa dostępna jest dla klientów wszystkich operatorów komórkowych.
22.02.2011 15:06
Za pomocą systemu CallPay będzie można płacić za bilety komunikacji miejskich, parkingi, za określone towary w zwykłych i internetowych sklepach. Transakcja trwa kilka sekund i realizowana jest za pomocą połączenia telefonicznego na wskazany numer (odpowiadający danej usłudze lub towarowi).
CallPay dedykowany jest użytkownikom w różnym wieku. Dodatkowe testy usługi wykonane na grupie konsumentów 50+, potwierdziły, że jest to rozwiązanie, które zostanie przyswojone zarówno przez osoby młode, jak i mniej obeznane z nowoczesnymi technologiami. Obecnie z usługi CallPay mogą korzystać mieszkańcy Konina, a w najbliższym czasie planowane w aglomeracji śląskiej, prowadzone są również rozmowy z ogólnopolskim przewoźnikiem pasażerskim.
Firma planuje rozszerzenie usługi na większe miasta wojewódzkie jeszcze w pierwszej połowie 201. r. Do końca roku system ma natomiast objąć większość miast Polski.
Ważną rzeczą jest fakt, że przy płatności telefonem komórkowym, ceny towaru są niezmienne lub nawet niższe. Wartość płatności rozliczana jest ze środków przedpłaconych w CallPay, które użytkownik usługi przelał wcześniej jako zaliczkę na poczet przyszłych transakcji. Płatność odbywa się za pomocą połączenia telefonicznego z numerami stacjonarnymi należącymi do CallPay, a koszt tego połączenia ponosi użytkownik wg taryfy, jaką posiada u danego operatora. Połączenie jest krótkie i kosztuje ok. 3-5 gr – mniej niż pisanie SMS-ów czy przesyłanie danych za pomocą za pomocą GPRS.