Płatnicze preferencje e-klientów

Strona głównaPłatnicze preferencje e-klientów
26.03.2013 09:29
Płatnicze preferencje e-klientów
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Choć Polacy robiący zakupy w sieci coraz częściej sięgają po inne
formy płatności niż przelew bankowy, to wciąż jest to najpopularniejszy sposób regulowania
należności

Płaci tak aż 6. proc. klientów e-sklepów i 76 proc. kupujących na aukcjach internetowych - wynika z analiz firmy badawczej Gemius oraz e-Commerce Polska.

Chętnie płacimy też gotówką przy odbiorze zamówionego towaru - robi tak 5. proc. kupujących w sklepach internetowych i 52 proc. na aukcjach. Jak zapewniają autorzy badania coraz częściej konsumenci (odpowiednio 42 i 50 proc.) sięga też po PayU, PayPall, DotPay, Allpay.

Kupujący oczekują prostych, szybkich rozwiązań i dlatego na znaczeniu zyskują te niewymuszające na kliencie logowania czy podawania haseł - wyjaśnia Mateusz Gordon, ekspert Gemiusa. Jak jednak zastrzega, płatności on-line nie zawsze są korzystne dla wszystkich sklepów - należy pamiętać o ukrytych kosztach transakcji, którymi często obarczany jest klient.

Badanie przeprowadzono w grudniu 201. r. na grupie 1,5 tys. internautów.

Źródło: PAP, SW, WP.PL

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)