Opera: Open Mobile Ad Exchange oraz Netsweeper
Opera poinformowała o dwóch nowościach przeznaczonych dla swojej mini przeglądarki - Opera Mini. Pierwszą z nich jest platforma mobilnych reklam, natomiast drugą - dodatkowe bezpieczeństwo oraz filtrowanie treści.
07.10.2010 | aktual.: 07.10.2010 09:10
_ Open Mobile Ad Exchange _ to platforma reklamy mobilnej, która docierać będzie do ponad 66 mln użytkowników Opery Mini. Zalety platformy:
- wydawcy zwiększają swoje zyski pochodzące z aplikacji i treści, używając łatwo implementowanego JavaScriptu na swoich stronach.
- reklamodawcy zyskują unikalną formę reklamy i kontrolę nad spieniężeniem poprzez raporty i analizy dostarczane niemalże w czasie rzeczywistym.
- szczegółowe zarządzanie kampaniami, kontrola częstotliwości i targetowanie treści składają się na optymalny zwrot inwestycji w mobilną reklamę.
- reklamodawcy, agencje i domy mediowe mają możliwość dotarcia do szerokiej i zróżnicowanej grupy użytkowników Opery Mini, lub innej przeglądarki. Reklama nie pojawia się w interfejsie przeglądarki, ale jako zwykła reklama na stronie internetowej.
Druga z nowości wykorzystuje technologię _ Netsweeper _. Dzięki niej Opera będzie mogła zaoferować operatorom możliwość blokowania niepożądanych treści. Wśród nich znajdą się zarówno same treści (np. dla dorosłych), jak i niebezpieczne zjawiska występujące w sieci, np. trojany, malware, phishing itp.
Technologia ta działać będzie w trybie rzeczywistym, a za bazę referencyjną posłuży około 3,8 mld unikatowych adresów WWW. Według producenta, dzięki zastosowanym algorytmom, skuteczności filtracji osiągnąć może poziom 99,9%.
Opera Mini jest obecnie najpopularniejszą przeglądarką mobilną na świecie. Przynajmniej raz w miesiącu korzysta z niej ponad 66 mln użytkowników, którzy w sierpniu oglądnęli 33,9 mld stron i przetransferowali 4,5 petabajta (4,5 mln GB) nieskompresowanych danych.