Odiornik A‑GPS nowej generacji -

Firmy Seiko Epson Corporation i Infineon Technologies AG poinformowały o opracowaniu następnej generacji zaawansowanego globalnego systemu pozycjonowania (A-GPS). XPOSYS to nowy jednoukładowy odbiornik GPS, który jest zoptymalizowany pod kątem konsumenckich urządzeń mobilnych, zwłaszcza telefonów komórkowych
z funkcjami nawigacyjnymi.

Odiornik A-GPS nowej generacji -

04.03.2009 11:27

W porównaniu z rozwiązaniami obecnie dostępnymi na rynku XPOSYS, wytwarzany w procesie 65-nanometrowym, zapewni wyższą wydajność i nowy poziom wrażeń. Czułość zwiększono z -160dBm do -165dBm –. co zapewnia dużą dokładność określania pozycji nawet we wnętrzach lub w miejskich „kanionach”. Co więcej, pobór mocy ograniczono o 50 procent, więc urządzenia z układem XPOSYS będą dłużej działać na zasilaniu bateryjnym. Rozmiary zmniejszono tak, że układ zajmuje tylko 26 mm2 na płytce drukowanej — o 25 procent mniej niż w przypadku najmniejszego dostępnego dziś chipu GPS. W połączeniu z zaledwie dziewięcioma pasywnymi komponentami zewnętrznymi zapewnia to dużą elastyczność projektową i znacznie obniża koszt produkcji urządzeń.

Obraz
© (fot. Infineon)

„Jesteśmy bardzo podekscytowani tym wspólnym projektem, w którym połączyliśmy naszą technologię GPS z czołowym odbiornikiem radiowym Infineon - powiedział Yutaka Kitazawa, dyrektor działu GPS Business Development w firmie Epson - Jesteśmy przekonani, że ten sojusz dwóch firm dysponujących doskonałymi technologiami pozwoli zaoferować najlepsze w swojej klasie rozwiązania GPS.”

„Jesteśmy zaszczyceni, że mamy takiego silnego partnera. Jest to doskonała symbioza: Epson oferuje jedno z najlepszych na świecie rozwiązań GPS działających w paśmie podstawowym, wieloletnie doświadczenie oraz pozycję lidera na rynku japońskim.”. - powiedział Weng Kuan Tan, wiceprezes i prezes działu bezprzewodowego w firmie Infineon.

Czołowi analitycy rynkowi przewidują, że funkcje GPS będą pojawiać się coraz częściej w telefonach komórkowych. Według firmy badawczej iSuppli penetracja GPS w telefonach komórkowych wzrośnie z 1. proc. w 2008 roku do 35 proc. w 2012 roku. Ponadto rośnie popularność przenośnych urządzeń nawigacyjnych(PND), systemów nawigacji samochodowej i urządzeń do śledzenia pojazdów. Firma Strategy Analytics przewiduje, że w 2013 roku światowa sprzedaż urządzeń PND przekroczy 100 milionów sztuk.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (33)