Nokia zbliża do sztuki za pomocą NFC
"Nokia zbliża do sztuki" to wspólny projekt Muzeum Narodowego w Krakowie oraz firmy Nokia. Dzięki niemu każdy odwiedzający Galerię Sztuki Polskiej XX wieku w Gmachu Głównym Muzeum będzie mógł pozyskać dodatkowe informacje, zdjęcia, nagrania i filmy na temat dwudziestu wybranych dzieł opatrzonych specjalnymi znacznikami, tzw. tagami NFC.
10.04.2012 13:30
Goście, którzy wyruszą w multimedialną podróż po Galerii Sztuki Polskiej XX wieku, przy wejściu na wystawę będą mogli bezpłatnie wypożyczyć telefon Nokia C7 z technologią NFC umożliwiający skorzystanie z nowoczesnego przewodnika. Wśród dzieł opatrzonych tagami NFC są m.in.: _ Dziewczynka z chryzantemami _ Olgi Boznańskiej, _ Autoportret w białym stroju _ Jacka Malczewskiego, _ Infantka V _ Tadeusza Kantora, _ Melancholik _ Wojciecha Weissa oraz rzeźba _ Taniec _ Marii Jaremy.
Przedstawiciel firmy Nokia Marcin Reichman zapewnił zwiedzających, że obsługa technologii NFC jest intuicyjna, prosta w obsłudze i nie powinna sprawić kłopotu żadnemu ze zwiedzających, nawet osobom starszym. Wystarczy zbliżyć tył telefonu do specjalnego znacznika umieszczonego obok eksponatu, a na ekranie telefonu i w słuchawkach pojawią się przygotowane materiały. Pracownicy muzeum mają nadzieję, że ten nowoczesny sposób poznawania dzieł sztuki będzie szczególnie atrakcyjny dla dzieci i młodzieży.
Aplikację Nokia Guide przygotowała firma Nokia we współpracy z Comarch, zawartość aplikacji została stworzona na bazie materiałów Muzeum Narodowego w Krakowie, głosów użyczyli: Wojciech Żołądkowicz, Katarzyna Godlewska oraz Jacek Rozenek.
Prezentacja multimedialna _ Nokia zbliża do sztuki _ będzie czynna do końca lipca.
NFC (z ang. _ Near Field Communications _) to technologia umożliwiająca bezprzewodową wymianę danych pomiędzy dwoma urządzeniami lub urządzeniem i znacznikiem (tzw. tagiem), znajdującymi się w odległości kilku centymetrów od siebie. Rynek usług oferowanych przy użyciu NFC jest duży.
Smartfon z NFC może posłużyć jako bilet komunikacji miejskiej, identyfikator, karta dostępowa w pracy, czy wizytówka. NFC stwarza nowe możliwości w obszarze reklamy i programów lojalnościowych ale również upraszcza konfigurację urządzeń elektronicznych. W przyszłości dzięki NFC będziemy mogli także dokonywać płatności zbliżeniowych przy użyciu telefonu komórkowego.
Liczba telefonów komórkowych z NFC ciągle wzrasta. Według różnych szacunków w 2015 na rynku będzie dostępnych ok. 544 mln sztuk telefonów wyposażonych w tę technologię.